Колко струва един добър текст?

Заслужава си да инвестирате в добри текстове - това е според евангелието на маркетинга за съдържание. И това вече не е шега в свят, в който всеки следващ променлив алгоритъм на Google цели да идентифицира и насърчава добро качество в резултатите от търсенето. Добре написаните текстове, които потребителите смятат, че си заслужава да прочетат, вече не са само въпрос на PR. Добре, вече знаете, че трябва да инвестирате в съдържание - но въпросът е колко? Колко всъщност струва един добър текст?
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Въпросът, поставен в заглавието, е почти същият като въпроса колко струва един футболен стадион. Пет хиляди места или може би шестдесет и пет хиляди? С покрити щандове или без? С подземен паркинг? Отоплен терен или традиционен? И така нататък ... Разбира се, че с копирайтингът е абсолютно същото.

„Цитатите се правят за текстове на индивидуална основа - моля, обадете се или изпратете имейл.“

Получаването на бърза и надеждна оценка на разходите не е толкова просто, дори ако в началото уточним, че искаме висококачествен маркетингов текст за съдържание, да речем, пет хиляди знака (с интервали). Тук говорим за текстове с полезна информация, които са написани от експерти и са от полза за читателя, а не да се изпълняват текстовете на мелницата, написани само за целите на SEO. Тази спецификация обаче все още не е достатъчно точна. Например, ако някой се нуждае от добър текст за блог за родители, цената е безспорно по-ниска от SEO текст, в името на аргумента, да речем, в материалознанието.

Какво влияе върху цената на един текст?

  • дължина на текста
  • краен срок
  • тематична област
  • опита и репутацията на автора

Копирайт агенциите и фрийлансърите са добре запознати с това и избягват на всяка цена да дават дори примерни цени на своите уебсайтове. Така че, когато въвеждаме в Google подходящите фрази за услугите за копирайтинг, вместо да даваме действителни цени, първите три страници ни показват уебсайтове, където разделът „цена“ съдържа фрази като „изпрати ни заявка“, “оценки, предоставени на индивидуална основа "или" специализирани публикации - индивидуални оферти, моля, обадете се на предоставения номер или изпратете имейл с подробно описание на необходимия текст".

Това може да стане малко дразнещо, особено когато работим в една от по-скъпите индустрии, но има основателна причина. Един текст може да бъде много различен от друг и има редица фактори, които оказват значително влияние върху крайната цена. Много зависи и от това колко подробни изследвания трябва да преминат в подготовката на текста и дали авторът ще трябва сам да намери необходимите източници или дали може да използва материали, предоставени от клиента. Така че цитатът ще варира в зависимост от автора или по-точно колко авторът смята, че си струва. Ако те не са нови в бизнеса и имат богато портфолио от работа за важни клиенти, те могат да предложат по-висока цена от другите копирайтъри. Същото важи и за експертите в дадена област, които със сигурност ще добавят допълнително за своята експертиза.

И така, колко струва една добра специализирана статия? Реших да опитам и да разбера. Исках да знам какъв е ценовият диапазон, но не исках да изпращам заявки за оферти - не исках някой да губи време за подготовка на оферта, която всъщност никога няма да стигне до нищо.

Ще бъде поне толкова много, но може да е много повече.

Така че прегледах в Интернет. Оказа се, че има огромно разнообразие от услуги, които се предлагат, а броят на уебсайтовете за копирайтър е наистина впечатляващ. Прегледах няколко уебсайта от първите няколко страници с резултати от търсенето с Google. И накрая, намерих уебсайтове с цени, но във всеки отделен случай без изключение това бяха просто примерни цени, с допълнителна клауза, че всяка работа така или иначе се оценяваше индивидуално.

По-долу са резултатите от моя анализ. Включих оферти, които най-добре се вписват в ясно дефинираната работа по копирайтинг (всички суми са нетни цени, към които трябва да се добави ДДС):

  • „Професионална тематична статия“ - 23 £ за хиляда знака
  • „Информативна статия“ (хмм ... не съм сигурен какво може да покрие това) - 150 паунда на страница (в случая беше 1600 знака)
  • „Базирана на тема / Блог статия“ - от 50 до 60 £ за хиляда знака
  • „Специализирана статия“ (до 10 000 знака) - от 75 £ на страница
  • „Статия“ - от .03 на дума
  • „Специализиран текст“ - 46 £ за хиляда знака
  • „Специализирана статия, написана от специалист в дадена област“ - от 125 £ (за съжаление дължината на текста не е дадена)
  • „Журналистическа статия по всяка тема, изискваща проучване“ - от 120 £ на страница (1800 знака с интервали)
  • „Професионална информационна, спонсорирана или рекламна статия“ - 78 £ за 1000 знака
  • „Статия изискваща проучване“ - от 70 £ нето
  • „Специализирана статия“ - от 96 £ за хиляда знака

Както можете да видите, цените са дадени в редица различни единици, което може да бъде малко объркващо. В повечето случаи цената се дава за хиляда знака с интервали, но има и цени на страница (обикновено 1800 знака - така наречената страница с нормално въвеждане - но бъдете внимателни, за някои копирайтъри една страница може да бъде например , 2500 знака). Някои просто дават цена за статия, понякога цитирайки броя на знаците, понякога не.

Процедура:

  • разгледайте различни оферти
  • изчислете цените на хиляда знака
  • намерете средната стойност за всички резултати

Резултат:

  • средната цена за 1000 знака е около 54 £

За да направя сравнението по-лесно, преизчислих всички оферти, за да получа цената на хиляда знака (ако цената беше за статия, предположих, че ще е дълга около 5000 знака). Това ми даде следната серия от нетни суми (в GBP) за хиляда знака с интервали: 23, 94, 50, 47, 30, 46, 67, 78, 14, 96. Последният цитат е изключително висок, но копирайтърът имаше впечатляващо портфолио от сериозни дългосрочни клиенти.

Несъответствието между цените е значително. Като чистокръвен статистик отхвърлих периферните суми от 14 и 96 £. В резултат на това сега знаем повече или по-малко цената, която би трябвало да платим за текст от хиляда знака - около 40 £ или около (но не забравяйте, че цитираните цени винаги са минимални). Така че средната стойност е около 54 £ за хиляда знака. Ако приемем, че текстът ни е дълъг около 5000 знака, общата цена ще бъде около 270 £ нето за добра специализирана статия.

Така че цената на добър текст е ...

Следователно от моето изследване изглежда, че нето от 270 паунда е средната цена, която трябва да платите за текст с добро качество от 5000 символа, написан от експерт. Трябва да помним обаче, че това са много предпазливи оценки и че крайната цена може да зависи от редица променливи. Така че отговорът на въпроса „Колко струва един добър текст?“ Е: около 270 британски лири, въпреки че наистина трябва да бъде: колкото и да е копирайтър, след като оцени едно произведение.

Тук също трябва да се отбележи, че някои оферти показват възможността за получаване на отстъпки и бонуси - обикновено те са за по-големи или редовни работни места или за по-дълги текстове. Всъщност попаднах и на един интересен вариант: цената включваше написването на две статии, като втората беше написана в отговор на коментари, публикувани за първата.

Разбира се, основният проблем в донякъде сложното обобщение по-горе е, че макар цените да са за най-скъпите статии във всяка оферта (наречена специалист, експерт или базирана на тема ...), стилистичното качество и съдържанието на статиите може да варира значително.

Евтини, добре написани текстове? Доста невъзможно.

За да завърша с едно важно отклонение. Когато четете описания на уебсайтове, които ви насърчават да използвате услуги за копирайтинг, челюстта ви може да падне. В една от анализираните оферти първото изречение нямаше граматичен смисъл и пунктуацията в целия параграф нарушаваше всички правила в граматиката ... Безспорно е, че това важи най-вече за уебсайтове, предлагащи най-евтините услуги. Но това е тема за отделна статия изцяло.

PZ.

 

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации