Как да намалите степента на отпадане? Ефективни начини да я подобрите

Степента на отпадане не е нищо повече от дела на посещенията, по време на които конкретен човек посети дадена страница и след това напусне уебсайта. Както се оказва на практика, степента на отпадане може да създаде много объркване, особено за тези собственици на уебсайтове, които нямат пълни познания как да го тълкуват. Ето какво да знаете за индикатора на процента на отпадане и как да се борите с него.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

За какво ни говори степента на отпадане?

Коефициентът на отпадане предоставя на собствениците на уебсайтове знания за това как техният сайт е оптимизиран и как потребителите се държат на него. Най-общо казано, може да се каже, че степента на отпадане ще отговори на въпроса дали потребителят оценява приноса ви за подготовката на сайта, дали концепцията ни е правилна и дали архитектурата на сайта е проектирана така, че да се ориентира удобно в навигацията. Ако обаче самото заключение от степента на отпадане е толкова просто, повишаването на процента на реализация няма да е проблем и всеки собственик на сайта бързо ще знае какво да промени.

Инфографика. Формула за изчисляване на степента на отпадане.

Теоретично, колкото по-висока е степента на отпадане, толкова по-лош ефект ще има тя за вашия сайт, но трябва да се притеснявате само след анализиране на конкретна целева страница. Защо подобна схема от дейности ще бъде най-добрата?

Има проблем с интерпретацията на данните, събрани от степента на отпадане. Няма схема, която може да бъде приета за всички услуги. Изисква се индивидуален анализ и преди всичко познаване на конкретния сайт и неговите подстраници. Високата степен на отпадане не означава непременно, че потребителят не е намерил ценна информация или продукт на вашия сайт. Тази ситуация може също да показва, че е точно обратното - потребителят научи всичко, което търси по дадена тема и се върна към търсенето, за да намери нещо друго. Такъв е случаят с блогове с ръководства, например, когато един запис може да отговори на нуждите на търсещия информация.


В случая с блоговете се прие, че за страници, съдържащи статии, степента на отпадане може да бъде висока и това не е нищо лошо. Накратко казано: потребителят влезе в сайта, прочете статията и напусна. Но какво ще стане, ако статията е да насърчи потребителя да купува? Да допуснем, че продавате лаптопи и в секцията ви със съдържание има надеждна и професионална статия за най-добрите лаптопи за 2020 г. В нашия магазин включвате вътрешни връзки към продукти, надявайки се, че потребителят ще избере един от тях и ще го купи, като следва вътрешни линкове в съдържанието. Лошият късмет е, че степента на отпадане е много висока. В тази ситуация, тъй като имаме работа с блог, трябва ли да го приемем смирено и да го пуснем? Или може би се опитайте да оптимизирате статията по всякакъв начин и да добавите още повече CTA, насърчаваща да купувате? Определено си струва да опитате. Също така си струва да се обърне внимание на други фактори, като например анализ на асистирана конверсия. Не забравяйте, че потребителите не трябва да са готови да купуват, когато четат статия, което означава, че степента на отпадане не винаги може да ви даде пълната картина на ефективността или липсата на такава в секцията със съдържание.

-Martyna Zagórska, SEO Manager в Content Solutions.


Високата степен на отпадане за индустрията за електронна търговия е много по-сложен проблем. Това показва или че имате лошо оптимизирана кошница за пазаруване, нещо на сайта не работи както трябва, или секцията с категориите е твърде обширна и следователно твърде сложна. Нещо трябва да не е наред, ако твърде много потребители, посещаващи вашия сайт, не предприемат никакви действия - не купуват, не се регистрират или не оставят коментар.

Високата степен на отпадане за електронната търговия е изключително опасна. Затова си струва да обърнете повече внимание на анализа на такъв уебсайт.

Степента на отпадане за резюмета и блогове - какво трябва да се има предвид?

Тук степента на отпадане трябва да се тълкува малко по-различно, отколкото за големите сайтове. В крайна сметка, както бе споменато по-горе, ако някой е получил достъп до статия в блога, като е щракнал върху конкретен URL адрес и след това е напуснал сайта, това не означава, че не са намерили нищо ценно в него. Напротив, може би в този конкретен случай вашето съдържание отговаря на необходимостта от придобиване на знания.

Също така не забравяйте, че определен потребител може да е привлечен от уебсайта чрез бюлетин. Новините, които представяте в него, могат да записват много посещения на една страница.

Една страница с данни за контакт или фирмена презентация също ще запише едно, обикновено кратко посещение. Ако някой се върне в такъв сайт, обикновено е да даде препоръка.

Следователно в такива случаи степента на отпадане е не само оправдана, но преди всичко ненадеждна. Важно е клиентите да знаят, че, като не вземат предвид фактори, свързани с целта на съдържанието и дадена подстраница, неправилно интерпретират данните, събрани от блога.

За да имате повече ползи за анализа на процента на отпадане, трябва също да вземете предвид времето, което потребителят е прекарал на страницата. Това ще бъде доста субективна оценка, защото всеки път, необходим за анализ на годността на определена подстраница, може да бъде различен. Въпреки това може да се предположи, че десетина секунди е минималният необходим минимум, за да се запознаете първоначално със съдържанието на определена страница. Как можете да получите ценна информация въз основа на това предположение? Струва си да използвате опцията за проследяване на събитията в Google Analytics. Ние задаваме информацията за събраните данни, така че степента на отпадане се изчислява преди изтичане на времето, което задаваме като минимум.

Параметърът за време винаги е даден в милисекунди. Не забравяйте, че 1 секунда = 1000 милисекунди.

 

Оптимизация на уебсайтове с висока степен на отпадане - трябва ли да се прилага възможно най-скоро?

Едно е сигурно - не си струва да правите промени по време на първоначалния анализ на определена страница. Всъщност няма значение дали степента на отпадане е висока, ако се постигне целта на бизнеса. Намаляването на степента на отпадане само по себе си може наистина да не доведе до никакви ползи. Времето, прекарано за оптимизиране на този показател в такава ситуация, се изразходва по-добре за други дейности.

В името на ефективната работа си струва да анализирате степента на отпадане на следното:

  • страници, които генерират най-голям приход,
  • страници с най-голям генериран трафик,
  • страници, където виждате шанс да подобрите качеството на трафика.

Източник: Google Analytics.

Ако искате да контролирате степента на отпадане и да направите съответните заключения от събраните данни, трябва да запомните, че:

  • признава се, че информационните сайтове, които се посещават главно за намиране на телефонния номер, могат да имат висока степен на отпадане,
  • блоговете с голямо разнообразие от справочници и съществени стойности трябва да имат възможно най-ниската степен на отпадане,
  • онлайн магазини – какво точно да кажем за тях? Тук степента варира, а мненията се различават. Какво мислят специалистите по този въпрос?

Как да подобрите степента на отпадане, ако е необходимо? Полезни съвети

Струва си да започнете, като разберете причината за проблема. Най-често, дългото време за зареждане на страниците е отговорно за високата степен на отпадане. Да, много онлайн магазини, особено в индустриите за красота и мода, все още имат този проблем. Потребителите не искат да губят ценното си време на тези видове сайтове. Най-често те се отказват от покупката и се връщат към резултатите от търсенето. Какво можете да направите в такава ситуация?


2020 г. е преди всичко борба за спиране на потребителя, който е „атакуван“ от всяка страница чрез онлайн реклама. Интересно, пристрастяващо, ценно съдържание, което изтощава темата (и между другото изгражда Topical Trust Authority на даден домейн), както и вариации като графично привлекателен уебсайт (разбира се в разумни граници) и изключително полезен в много видео индустрии , Струва си да се помни, че ще бъде много полезно да се измери степента на разглеждането на сайта от посетителите и да се проследи точката, в която повечето от тях напускат домейна. Yandex Metrica със своята способност да записва посещения също може да бъде полезна.

- Paweł Kozłowski, Independent Consultant at PAKO Solutions.


Определено си струва да премахнете атакуващите реклами, защото това е елемент, който изключително дразни потребителите. Особено когато рекламите покриват съдържанието и е трудно да се намери характерният символ „Х“. Ние казваме твърдо НЕ на изскачащите прозорци.

Неинтуитивната навигация и лошо планираната карта са други често срещани причини за отпадането на потребители. Когато те се изгубят в джунглата на вложени категории и не могат да намерят продукт, не може да се очаква да станат Шерлок на нашия магазин. Той / тя ще потърси решение и продукт на друго място.

Въпреки че необходимостта от адаптиране на сайта към мобилната версия се говори от няколко години, все още имаме много изоставане в тази област. Ако потребител посети уебсайт чрез смартфон или таблет и види, че той не е адаптиран към нуждите на мобилните устройства, той / тя ще затвори браузъра или ще потърси друг. Чувствителната версия на уебсайт може да бъде проектирана с не много разходи.

Преглед на мобилната версия на уебсайта: https://www.r-gol.com.

На първо място обаче трябва да проверите правилното изпълнение на кода на Google Анализ и как да събирате данни. Неправилното изпълнение ще покаже изкривен образ на анализа. Не забравяйте, че спам трафикът може значително да увеличи степента на отпадане и няма нищо притеснително в това.

Подходящо е и проследяване на събития в Google Analytics. Какво може да бъде събитие? Например, превъртане надолу по страницата или добавяне на продукт в кошницата - това е само един малък пример за поведение на посетителите, от който можете да научите.

Един от начините за подобряване на степента на отпадане може да бъде и правилно направената вътрешна връзка, дори в секцията със съдържание на уебсайта, която ще запази потребителя в сайта за по-дълго време. В този случай не забравяйте да отваряте връзки в нови раздели на браузъра.

Източник: www.x-kom.pl/poradniki/4412-jaki-aparat-kupic-fotografia-dla-poczatkujacych.html

Може ли езикът да е отговорен за прекомерно високия процент на отпадане? Разбира се. Когато търсите причина, трябва внимателно да проучите всички възможности. Може би комуникацията, която е прекалено специализирана или просто неразбираема, означава, че посетителите бързо напускат конкретен раздел и търсят отговори на страниците на вашите конкуренти. По-добрият език, отговарящ на целевата група, може да бъде много полезен, както и да гарантира, че данните във всеки запис се актуализират.

Както можете да видите, има много фактори, които влияят на незадоволителната степен на отпадане. За щастие има толкова много решения, които могат да бъдат приложени, и трябва да се имат предвид най-простите, тъй като те могат значително да подобрят производителността на страницата. Отстраняването на проблема успешно е преди всичко въпрос на тестване и как да направите промени. Имайте предвид, че анализирането на степента на отпадане за целия ви сайт няма много смисъл. Дейностите по оптимизация трябва да се извършват индивидуално за всеки раздел и за най-важните URL адреси на уебсайта (например категория или продукт, който е отговорен за най-голямата конверсия).

Можете да намерите още статии за оптимизация в нашата база знания.

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации