Основно SEO за уебсайтове

Добре направената оптимизация за търсачки е основата на ефективно класиране на търсачките. В случай на по-малко конкурентни ключови думи, добрата оптимизация може значително да повиши класирането на страницата. Прочетете, за да разберете кои елементи на уебсайта трябва да бъдат оптимизирани, за да повишите ефективността на вашите SEO дейности.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Оптимизация на съдържанието

Съдържанието на уебсайт е един от най-важните аспекти на SEO в днешно време. Може би сте чували също, че поведението на потребителите на дадена страница също влияе върху позицията ви в резултатите от търсенето - колко дълго аудиторията разглежда сайта и колко бързо го напуска. Това са всички фактори, които зависят от съдържанието на страницата. По този начин си струва да жертвате времето си и да запълвате уебсайта със съдържание, което отговаря на определени правила.

Кои са основните изисквания, на които съдържанието трябва да отговаря?

  • Експанзивност - опитайте се да избягвате кратки текстове, състоящи се от няколко изречения. Опишете услугите и продуктите си възможно най-широко. Не всички аспекти на дадена тема. Потребителят ще се радва да получи някои знания, докато ботовете на търсачките ще разпознаят вашия сайт като ценен.
  • Уникалност - създайте съдържание, вместо да го копирате от други източници (описания от други сайтове или готова информация, написана от производителя). Ако не сте сигурни, че съдържанието ви е уникално, можете да използвате инструменти, които могат да го проверят, например Copyscape (LINK).
  • Правилно редактиране - по-дългите текстове са по-четими, когато се разделят на абзаци (H1, H2, H3). Това са HTML кодовете, които обозначават структурни елементи на текста - главно заглавие (H1), подзаглавие (H2) и т.н.
  • Наситеност на ключовите думи - ако вече знаете как да изберете правилни ключови фрази, трябва да ги включите в съдържанието. Независимо от това, никога не трябва да ги внедрявате в текста. Вместо това се опитайте да ги поставите естествено в изречение. Използвайте синоними на ключови думи. Това е много по-добро решение от пренасищане на ключови фрази.
  • Разнообразяване - ако съдържанието изглежда като стена от текст, никой няма да го прочете. Използвайте удебелени шрифтове, курсив, точки. Намерете изображения, съответстващи на темата.

 

Подходящи заглавни маркери

Заглавието на страницата и нейните подстраници са обозначени с HTML <title> тага. Това е много важна част от SEO поради две причини:

  • Това е важен технически аспект, който показва какво е сайтът за ботовете на търсачките.
  • Показва се в резултатите от търсенето.

Заглавие на страницата в резултатите от търсенето

Как бързо да проверите какво заглавие сте задали? Просто прегледайте страничната карта в браузъра си.

Заглавие на страницата в браузъра

Как да изберем най-добрите заглавия на страниците? Заглавният маркер е едно от най-добрите места за ключова дума (написахме статия за правилния избор на ключови фрази), която е свързана с темата на уебсайта. За предпочитане трябва да се постави в началото на цялото заглавие. Тъй като заглавията се показват и в резултатите от търсенето, струва си да поставите името на вашата компания там. Да речем, че имате автосервиз със седалище в Калифорния, който носи името „Auto Pro“. Ето няколко примера за заглавия на страници, пригодени за SEO:

  • Калифорнийски автосервиз - Auto Pro (на началната страница)
  • Поправка на кола в Калифорния - Auto Pro (за подстраница относно поправянето на автомобилите)
  • Технически преглед на автомобила Калифорния - Auto Pro (за подстраницата за проверки)
  • Автомобилна диагностика Калифорния - Auto Pro (за страницата за диагностика)

Когато изберете заглавие на страницата, трябва да знаете за ограниченията. Резултатите от търсенето ще показват заглавие, което не е по-дълго от 50-60 знака (това е общо правило, тъй като резултатите от търсенето показват заглавия с ширина 600 пиксела, но е трудно да се преизчисли в точен брой знаци). По принцип заглавието, което сте избрали, ще бъде видимо в резултатите, но има случаи, когато Google сам решава кое заглавие е по-подходящо. Освен това трябва да сте сигурни, че заглавията ви са уникални - не използвайте едно и също заглавие на две или повече страници.

Мета Описание

Още един елемент от HTML кода, известен като мета маркер. Каква е целта му? Това е описание на страницата, която може да се види под заглавието на страницата и нейния URL адрес в резултатите от търсенето.

Мета описание в резултатите от търсенето

Мета описанието в резултатите от търсенето не влияе на SEO, но е важно по друга причина. Описанието може да насърчи повече хора да посещават вашия сайт. Ако страницата е на петото място в класацията на търсачките, но има увлекателно описание, тя може да има повече посетители, отколкото страницата на трето място. Имайте това предвид, тъй като описанието може значително да увеличи трафика, така че не пренебрегвайте този аспект, когато извършвате оптимизация на вашия сайт.

Пример за добре направени и лошо оптимизирани мета описания

URL адреси

Ако бих могъл да дам само един съвет относно URL адресите, би бил този: „създайте URL адреси, които ще кажат на потребителите какво ще прочетат, преди да кликнете върху линка“. С други думи, URL адресът трябва да описва съдържанието на страницата - това е известно също като „приятелски URL адрес“. Потребителите са едно, ботовете на търсачките са друго, така че не забравяйте за тях. Роботите, обхождащи вашата страница, ще възнаградят ULR-та, които са:

  • Кратки (до 100 знака)
  • Не съдържащи специални символи ("?", "$" И специфични за езика символи - такива знаци могат да създадат проблем със свързването и може да не се показват правилно)

Някои примери за URL адреси:

  • https://shoesshop.com/index.php?cat=2&type=14&id=141415155151513615155151&sort?=price&filter?=price1000

Този URL адрес е неправилно оптимизиран, тъй като е:

  • Твърде дълъг
  • Съдържа специални символи
  • Не описва съдържанието на страницата (не можете да предположите какво ще се показва, когато щракнете върху нея)

Пример за правилен URL адрес

  • http://www.footasylum.com/converse-chuck-taylor-all-star/

Този адрес е добре оптимизиран, защото:

  • Е кратък
  • Не съдържа специални символи (потребителят може да види какво се крие зад този адрес)

Графични елементи

Когато имате много графични елементи на страницата, трябва да помислите и за оптимизирането им. Два аспекта са най-важни. Първият е скоростта на зареждане на страницата. Дългото време за зареждане може да повлияе негативно на вашето SEO и да прогони потребителите от вашата страница. По този начин трябва правилно да компресирате графиките на вашия сайт. Можете да използвате специален инструмент, който ще определи скоростта на зареждане на страницата за вашия сайт и дори може да предложи коя графика трябва да се компресира, за да се увеличи скоростта. Скоростта на зареждане може да бъде оценена тук: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Друг важен аспект, който трябва да запомните, е алт описанието на изображенията. Alts са още един елемент на HTML код, този път по отношение на графиката. Alt описанието се показва, ако има проблем с зареждането на дадено изображение, така че трябва да съдържа кратко обяснение на съдържанието на изображението. Благодарение на доброто alt описание потребителят знае какво би показала картината, дори и да не се зареди. Но алт описанията също имат своето приложение в оптимизацията за търсачки. Google ботовете не могат да видят снимката, но те могат да четат alt описанията. Като такъв, добрият алт е друг начин да определите темата на вашия уебсайт за роботите на Google.

Снимка с правилно зададено alt описание

Вътрешно свързване - разширено SEO

Вътрешното свързване на подстраници в домейна също е важен аспект на SEO. Обикновено се прави с помощта на меню с връзки към всички страници. Трябва да се отбележи, че текстовите менюта са най-доброто решение за оптимизация на търсачките (графиката и флаш съдържанието не са напълно четими за роботите на Google). Други методи за вътрешно свързване включват връзки в съдържанието на дадена страница към други подобни теми (например връзките могат да бъдат поставени в секцията „прочетете повече за“).

Как да проверите дали вашата страница е оптимизирана?

Мрежата е пълна с инструменти и плъгини на браузъра, които ще диагностицират проблеми със SEO на дадена страница и ще дадат някои предложения как да ги поправим. Такива инструменти са чудесни за използване, тъй като ви позволяват бързо да направите необходимите промени. Един от тези инструменти е http://www.seoptimer.com/:

  • Той проверява най-важните SEO параметри на вашия сайт.
  • Той обозначава кои параметри са правилно конфигурирани.
  • Обяснява как да оптимизирате избран параметър.

Автор: Karol Soja

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации