Вътрешно свързване– как да го правим правилно

Вътрешното свързване е в основата на добре оптимизирания уебсайт. Освен това е база за по-нататъшни дейности на страницата и извън нея. Благодарение на правилно проектираната структура на подстраниците и подходящото свързване за всяка от тях можете да постигнете огромен успех и да бъдете видими в Google, което от своя страна ще доведе до по-голям уеб трафик. Прочетете нашето ръководство за вътрешно свързване, за да го правите добре.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Ако искате правилно да извършвате SEO дейности във вашия сайт, не може да забравяте за вътрешното свързване. Правилните връзки трябва да се измислят в етапа на работа с уеб дизайна, когато изготвяте основната структура на вашата страница.

Ако все още не сте го направили, помислете за това веднага!

Структура на страницата

Начертайте общата структура на страницата си, можете да я направите на един лист хартия. Опитайте се да създадете нещо подобно:

Създаването на такава карта за по-сложни дизайни е много полезна, когато разработвате мащабна стратегия за вашия сайт. Трябва да имате някои точки и изисквания за страницата, за да имате правилна вътрешна структура.

Понякога е по-добре да свържете продуктите от магазина, вместо да създавате отделна под-страница именувана „оферта“. Изборът на правилното място за насочване на трафика от търсачката е от решаващо значение. Тези подстраници трябва да бъдат перфектно подготвени за SEO и съдържанието трябва да е приемливо за SEO, но на първо място, съдържанието трябва да бъде ангажиращо и трябва да насърчава клиентите ви да взаимодействат с него и да предприемат действия. За интернет магазин това би било закупуване на продукт.

Какво точно е вътрешното свързване?

Вътрешното свързване е дейността, която улеснява потребителите и ботовете при навигация в уебсайта. Добре подготвените връзки трябва да позволяват на посетителите бързо да използват съответните страници.

И под "бързо" имаме предвид както времето, необходимо за зареждане на страницата, така и времето, прекарано за намиране на връзка, редица кликвания и презареждания, необходими, за да стигнете до мястото, където клиентът иска, от точка А до точка Б.

Например - колко кликвания са необходими, за да стигнете до страницата на продукта от началната страница? Понякога е достатъчно само едно кликване, тъй като продуктът се появява на главната страница, но обикновено това е поне четири щраквания:

Начална страница -> категория -> подкатегория -> продукт -> цвят / тип / размер

Различни идеи за вътрешно свързване

Съществуват различни философии и варианти на вътрешно свързване, но три отличителни вида могат да бъдат описани лесно:

  • Съсредоточете се върху индексиращите ботове на Google - структурата на страниците и вътрешното свързване са изградени по начин, който позволява да се стигне от една страница до почти всяка друга на сайта. Възможно е чрез използването на падащи менюта и връзки от съдържанието на сайта. Има един проблем с тази структура на връзката - всяка връзка трябва да е ясен HTML код, а не динамична връзка, използваща JavaScript, JQuery или друга технология. Независимо от това, това е проста и ефективна техника, която може лесно да се приложи на по-малки сайтове. Не се препоръчва за по-големи страници - прекомерната употреба на вътрешни връзки и ключови думи може да завърши със забрана от алгоритъма Panda или дори наказание поради „прекомерен спам“.
  • Фокус върху потребителя - клиентите, точно като ботовете на Google, обичат да стигат до страниците възможно най-бързо. Освен това те трябва да получат ясно съобщение за това къде да отидат и къде да кликнат, за да видят интересно съдържание. Има едно ясно предимство - можете да използвате сложна технология, JavaScript и дори Flash, за да създадете връзките.
  • Компромис - най-трудното и най-изгодно решение за създаване на вътрешна връзка. Ако сте в състояние да го направите, най-добре е да свържете подстраниците си, които са свързани специално за роботи от Google, ако искате да ги класирате високо в резултатите от търсенето, като същевременно са удобни за потребителя. Когато елемент е поставен на първо място за удобство на потребителя, той може да бъде свързан динамично.

Как да направите вътрешно свързване, докато се опитвате да постигнете компромис между ботове и клиенти?

1. Връзки от по-старо към по-ново съдържание

Полезно решение, особено ако актуализирате уебсайт за уроци или новини. Когато имате голяма база от статии, писани в миналото, можете да ги свържете към по-новите, използвайки старото съдържание. 3-5 връзки с ключова дума, която искате да използвате за SEO, може да са достатъчни. Опитайте се да се уверите, че свързаната статия и по-старата са тематично сходни.

2. Подобни продукти и надстройка

В случай на електронен магазин, модули като „подобни продукти“ и „други потребители също са закупили“ “са страхотни по две причини. Първо - те увеличават шанса потребителят да закупи още един продукт и второ - имате друга вътрешна връзка за добавяне към вашата структура.

3. Карта на сайта

Настоятелно се препоръчва да се приложи карта на сайта за огромни страници (повече от 100 подстраници). Има два начина да я създадете:

а) Правилно структуриран XML файл с всички изброени подстраници

б) HMTL файл, който е каталог на всички страници. Трябва да бъдете внимателни и да гарантирате, че Google няма да се отнася към нея като ценна страница, така че да не се показва в резултатите от търсенето

4. Детайлно свързване

По някаква причина има ясно правило за дизайн, което гласи, че разделът заглавие, миниатюрата и водещата трябва да имат отделни връзки към една и съща подстраница.

В този случай това е синята кутия, която е връзката към заглавието на същото място като водещата (сивата зона) и миниатюрното изображение (най-голямото, червено поле). Трябва да се работи с една връзка, която включва и трите елемента, вместо три отделни връзки, които „напояват“ класацията на страницата.

5. Прочетете повече

Опитайте се да избегнете „прочетете повече“ като анкор текст за вашата връзка към цялата статия. Трябва да създадете страница по начин, който прави щракването върху статията очевиден избор за потребителя да прочете подробностите.

Използването на анкор текста "прочетете повече" затруднява Google да определи кои заявки за търсене са подходящи за вашия сайт, тъй като най-често срещаната ключова фраза за вашата страница е ... "прочетете повече".

6. Първата връзка е важна

Легендарна функция, реализирана в алгоритъма на Google и неговите ботове. По отношение на нормалния човек, ако на страницата има множество връзки, насочващи към едно и също място, се взема предвид само първата обходена връзка, а останалите се игнорират. Освен това има и друг недостатък - въпреки че се отчита само първата връзка, рангът на страницата е разделен между всички връзки на страницата, дори ако те не се използват от алгоритъма. Разбира се, няма гарантиран начин да проверите дали First Link Counts действително работи, но си струва да се придържате към това правило - просто е по-изгодно

Как трябва да изглежда вътрешната връзка?

Всичко зависи от вашата обща идея - искате ли да бъдете класирани за определена подстраница в заявките за търсене или просто искате дадена страница да бъде свързана с други страници от нея. Това определя как трябва да изглежда връзката.

Когато искате да изградите връзка, за да класирате определена ключова дума, трябва да свържете кратки фрази, които са точна ключова дума или близък синоним. Можете да използвате това просто правило за всеки 5 връзки:

  • 2 са точни ключови фрази
  • 2 са синоними на израза
  • 1 е обща дума, описваща темата (т.е. здраве, компютри) или марка

Ако насочвате трафика от една към друга статия, трябва да изберете текстове, които ще насърчат да щракнете върху връзката или които ще осигурят възможността за вмъкване на подходящ призив за действие (CTA).

Запомнете!

Не крийте връзките от потребители и ботове, например като ги правите в същия цвят като фона. Подобно маскиране ще бъде бързо открито и санкционирано от Google.

Автор: Tomasz Stopka

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации