Пренасочвания - 301 и други - какви са те и как може да се използват?

Много неща могат да се прочетат в статии, в социалните медии и в дискусионни форуми за цяла гама от различни пренасочвания. Пренасочването 301 изглежда е отговорът на всички наши неволи и какво може да се случи с нашия уебсайт. Наказание от Google? Отговорът е пренасочване. Нова версия на сайта с различна структура на адресиране? Пренасочване. Повишена здравина на подстраници? Пренасочване. Но какво е пренасочването все пак ...?
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Какво представляват пренасочванията и как да ги използвате

Има ли нещо по-лошо от това, че любимата ви сергия за палачинки, която посещавате всеки ден, изведнъж се премести някъде другаде? По-лошо от това - не знаеш къде! Без знак или бележка - нищо! Михал Садовски, собственикът на Brand24, определено би могъл да сподели своя опит по този въпрос.

И така, какво общо имат палачинките с Интернет и SEO? Е, потребителят, който осъществява достъп до вашия сайт XYZ, може да бъде също толкова объркан, ако винаги е намирал смислено, полезно съдържание там и изведнъж то изчезва. Току-що изчезна. Единственото, което виждат, е съобщението: „Страницата, която търсите не съществува“. GoogleBot може също да се обърка донякъде, когато трябва да се справи с липсата на съдържание на предварително използван адрес. Това, разбира се, може след това да окаже ефект върху видимостта на вашия сайт в резултатите от търсенето.

И така, какво можете да направите, за да сте сигурни, че потребителят не се чувства объркан? Всичко, което трябва да направите, е да поставите табела с надпис: „Ние се преместихме точно зад ъгъла“. За интернет сайтове е необходимо да използвате пренасочвания.

Когато имате уебсайт, рано или късно ще се сблъскате с проблема с прехвърлянето на данни / информация от един адрес на друг. Може да е ново име на домейн или просто да преместите подстраница.

Каквато и да е причината, струва си да осигурите непрекъснат достъп до вашата информация - ако приемем, че си заслужава. И така, как да разберете дали си заслужава?

Google Analytics

Влезте в профила си в Google Analytics и отидете на отчета за представяне. След това изберете Преглед и в таблицата вдясно изберете „преглед на пълния отчет“.

 

След щракване ще видите доста сложна таблица с голямо количество данни. Тук ви интересува най-много полето за търсене. Можете да поставите тук адреса на страницата, която разглеждате и се нуждае от преместване, и да проверите дали тази конкретна подстраница генерира трафик.

 

В крайна сметка може да се окаже, че подстраницата, която планирате да преместите, генерира само 10 изгледа от общо един милион. В такива случаи е много вероятно използването на пренасочване да не е необходимо.

За да сте сигурни дали си струва да се занимавате с пренасочване за дадена страница, можете да направите още един тест:

Величествено SEO

Дори безплатната версия на акаунта Majestic ви позволява да разберете дали си струва да настроите пренасочване. Ако се окаже, че подстраницата не генерира трафик, но съдържа много връзки, можете да помислите за пренасочване на адреса към подобна подстраница или към главната страница. Благодарение на това връзките няма да бъдат загубени и силата на уебсайта ще остане практически недокосната.

Ако адресът не съдържа входящи връзки, настройването на пренасочване може да е безсмислено.

Цялостно пренасочване

Разбира се, ако пренасочвате например стара версия на онлайн магазин към нова, най-вероятно няма да си струва да се съсредоточите върху отделните подстраници, вместо това е по-добре да пренасочите всичко от старата обръщение към новия.

Една обща стратегия за пренасочване на стар магазин към нов е пренасочването на старите продуктови подстраници към нови подстраници от същата категория. По този начин собственикът на магазина може да бъде сигурен, че потребителят ще попадне на страница, която е най-подобна на търсената. Това е добро решение, особено за големи страници, където не е ясно дали ще успеем да направим пренасочване 1: 1 - тоест 1 стара подстраница на продукта пренасочва към 1 нова подстраница със същия продукт.

Пренасочване – какво всъщност означава?

Пренасочването е начинът, по който www сървърът за интернет страницата, която се гледа, информира браузъра ви за необходимостта да отидете на различен адрес, за да получите достъп до съдържанието. Има няколко начина да направите пренасочване. Най-популярният е редактирането на .htaccess файла, в който въвеждате необходимите правила.

Пренасочването може да бъде разделено според кода, изпратен от сървъра до браузъра.

Пренасочването 301 (постоянен трансфер) е най-популярният начин за пренасочване.

Тази пренасочване се третира от роботите от Google като: „съдържанието беше достъпно на адрес А, но сега ще е достъпно само на адрес Б“. Използването на този тип пренасочване означава, че съдържанието е достъпно в резултатите от търсенето само на един целеви адрес. Това пренасочване е полезно например при премахване на дублирано съдържание. Потребителят обикновено дори не забелязва, че са били пренасочени, тъй като това се случва преди зареждането на файлове, свързани към страницата.

Пренасочването 302 (Намерено) е много подобно на пренасочването 301. Основната разлика е, че индексиращите роботи третират този тип пренасочване като „временни“. Всичко това означава, че индексът на браузъра включва както стария, така и новия адрес. От гледна точка на потребителя е трудно да се наблюдава момента на смяна на адреса.

Популярни пренасочвания тип 301

Често ни питат как да пренасочим страница от версия „без www“ към версия „с www“ и обратно. Това, разбира се, оказва влияние върху видимостта на страницата в резултатите от търсенето и е идеално допълнение към опцията за избор на предпочитан домейн в конзолата за търсене на Google.

Пренасочване на домейн от един с www към един без www:

RewriteCond% {HTTP_HOST} ^ www.example.com [NC]

RewriteRule ^ (. *) $ Http://example.com/$1 [L, R = 301]

Пренасочване на домейн от един без www към един с www:

RewriteCond% {HTTP_HOST} ^ example.com [NC]

RewriteRule ^ (. *) $ Http://www.example.com/$1 [L, R = 301]

Тези пренасочвания са особено полезни за собствениците на уебсайтове, които желаят да имат своята страница на един конкретен адрес и биха искали да избегнат ненужно дублирано съдържание.

Пренасочване на определена подстраница към друга:

RedirectMatch 301 /category/file.php http://example.com

Алтернативи за пренасочване във .htaccess файла:

Възможно е да не успеете да редактирате .htaccess файла. В този случай има друг начин за пренасочване на потребители и роботи на Google към новия адрес:

PHP пренасочване

Към файла index.php или друг, който отговаря за показването на съдържание, е необходимо да добавите възможно най-висок код:

<? PHP

заглавие („Местоположение: http://example.com/index.php“);

умрат ();

?>

Това ще направи възможно потребителите и роботите от Google да бъдат пренасочени към новия адрес.

 

Пренасочване на JavaScript

За да извършите пренасочване с помощта на JavaScript, всичко, което трябва да направите, е да добавите прост код на страницата:

<script type = "text / javascript">

window.location = "http://www.example.com";

</ Скрипт>

Как мога да проверя с кой тип пренасочване се занимавам?

За да тествате метода за пренасочване за дадена страница, просто използвайте инструмент за „подслушване“ на страницата. Най-простият за използване е http://web-sniffer.net/. Напишете на адреса, копирайте CAPTCHA и там са вашите резултати от теста.

В долната част, под жълтата лента, е кодът за пренасочване - в случая 301.

Информация за роботи на Google

Пренасочванията не винаги трябва да бъдат видими за потребителите. Понякога е достатъчно да информирате индексиращите роботи, че съдържанието е достъпно на различен адрес. Това е отлично решение в ситуации, когато имате едно и също съдържание на няколко различни места (дори на други страници) и искате да посочите на Google източника на нашето съдържание. За това си струва да използвате каноничен маркер, който ви позволява да посочите страницата, съдържаща източника на съдържанието, като използвате подходящия маркер в <head> част. каноничните тагове са вид пренасочване за индексиране на роботи.

Въпреки това си струва да запомните, че роботите за индексиране могат да вземат под внимание правилата, обхванати от този маркер, но не е необходимо.

Ето някои примерни приложения на XXX (Konieczny) тагове:

Източник: линк

От какво е най-добре да се пазим?

Трябва да внимавате за пренасочвания, които всъщност не са пренасочени. Понякога домашните уебмастъри измислят „блестящата“ идея за пренасочване, като качват съдържание на нова страница в iframes. Ако подозирате, че с пренасочването ви нещо не е наред, прегледайте кода на страницата, за да видите дали има кадри.

Заключение

Пренасочванията са мощен инструмент, който си струва да се използва от първия ден на интернет страница. Има слухове, че пренасочването 301 може да се използва за позициониране. Но за повече информация относно това, обърнете се към вашия приятелски създател на връзки.

 

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации