Човек към човек - нова ера в маркетинга?

Това може да е краят на скучните кампании, при които липсва човешки глас. Най-новите прогнози показват един преобладаващ мотив - най-близкото бъдеще ще принадлежи на маркетинговата комуникация с човек като главно лице. Забравете за B2B и B2C - започнете да работите на пазара на човека към човека.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

I. Добре дошли в нова ера - Човекът към човека, H2H

Когато бях малък, обществените телевизионни канали предлагаха съботен сутрин анимационен блок с продукции на Хана-Барбера. Един от тях беше „Джетсоните“ - обратното на „Кременните камъни“. Главното семейство живееше в „напреднал“ свят, пълен с чудесни технологии. В тази реалност роботът (на име Роузи) е бил икономка и главата на семейството се захваща за работа с летяща чиния. Знам, че много от вас помнят карикатурата и много деца, които гледаха шоуто, вярваха, че светът ще изглежда точно така след няколко десетки години. Животът ще бъде пълен с изобретения и технологии, без които не можем да живеем.

Амстердамския музей. „Нощен часовник“ на Рембранд на заден план

Живеем в свят, в който хората са свързани с технологията повече от всякога. Разбира се, това все още не е картинката, представена в The Jetsons, но не можем да си представим да живеем без смартфон, социални медии, Kindle или други технологични джаджи. Тази връзка с технологията води до друго - всеки ден ни атакува огромно количество информация и трябва да се научим да подбираме само най-важните новини. Бихме могли да използваме и малко електрнен „детокс“.

Това понятие определя новия маркетингов подход, използван от брандовете. Да казвате на вашите клиенти, че вашият продукт е най-добрият, няма да е достатъчно. Можете да отделите огромен бюджет, за да създадете реклама, но ако не общувате добре с аудиторията си, ще загубите само пари.

II. "Без сърце, това е просто машина" – поставете се на мястото на клиента си

Може да изглежда, че доминирането на технологиите в нашия живот накара маркетинговите експерти да забравят, че всички сме хора и общуваме с други хора (знам, че звучи клише). Всички харесваме онлайн пазаруването, но когато сте заобиколени от автоматични съобщения като „купи“, „плати“, „използвай код“ и след това разговорите с обслужването на клиенти ви напомнят за чат с робот, цялото изпитание става досадно. В реалния живот все още обичате да разговаряте с дамата от кварталния магазин, която ще ви препоръча най-добрите ябълки за ябълковия пай.

Ние също обичаме да се заобикаляме с уникални, съобразени с нас неща. Не всички могат да си позволят този тип комфорт и не всеки ще може да ръководи успешен малък бизнес с интересна история зад него. Но всички можем да започнем с уроците на Брайън Крамер, автор на „Няма B2B или B2C: Това е човек към човека H2H. Всички трябва да забележим, че:

  • В бизнеса няма емоции, но хората имат.
  • Хората искат да бъдат част от „нещо по-голямо”.
  • Хората обичат да усещат нещо.
  • Хората не искат да бъдат изключени.
  • Хората обичат да разбират.
  • Хората правят грешки.

Реалността, в която сме обвързани с технологиите, не променя факта, че все още се чувстваме и се държим като човешки същества. Въпреки че Джетсоните разчитаха повече на технологиите в равнение с нас, те все още имаха прости човешки проблеми и емоции. Нещо повече, дори роботът Роузи трябваше да се справи с изминаването на времето и остаряването.

Не обичаме да се отнасят към нас с предразсъдъци, дори ако сме свикнали с това, защото работим в маркетинговия отдел. Независимо от това, често създаваме маркетингови съобщения, на които липсват емоции. Разбира се, всичко зависи от различни фактори и това не означава, че не сме в състояние да направим нещо с него:

„Човешките същества са вътрешно сложни, но се стремят към простота. Нашето предизвикателство като хората е да намерим, разберем и обясним комплекса в неговата най-опростена форма. Това сте вие, търговци. Намерете общото в нашето човечество и говорете на езика, който всички чакаме .. ”- Брайън Крамер

Думите на Крамер може да изглеждат пълни с патос, но урокът е ясен: бизнесът е изграден от хора, затова направете разговор с хората.

Тази идея може да се представи с тази реклама на авиокомпания Саутуест, която казва, че хората са истинското гориво за въздушните пътувания. По този начин компанията се опитва да обясни своята философия на клиентите. Видеото завършва с голямо мото: „Без сърце, това е просто машина“.

III. Какво означава да си „човешки бранд“?

Не можете просто да поръчате да направите марката по-„човешка“ и да разчитате, че всичко ще се промени от само себе си. Промяната на отношението е ключът - трябва да развиете мисловния процес на вашата компания, да промените начина на поведение на служителите си. Това са основите.

Има някои характеристики на „човешките брандове“, като например:

  • Личен, автентичен разказ

Това често се използва от малки марки и линии за облекло - те персонализират всичко, включително опаковката. Често доставката е толкова важна, колкото и самият продукт - някои марки решават да включат поетични инструкции в своите опаковки. Творческото използване на обикновена картонена кутия е чудесен начин да ви покаже грижа. Можете да опишете вашата компания, да разкажете история за нея и да бъдете запомнени за дълго време, като използвате толкова проста идея. Можете да предизвикате емоции, като направите доставката си уникална. По този начин ще насърчите клиента да се върне, за да купи повече.

  • Спонтанна, забавна комуникация
  • Има ли начин да подобрите скучния разговор между клиента и служителя? Разбира се, че има. Снимката по-долу показва комуникацията с клиента, което доказва, че служителят на марката не е робот.

Клиент: Здравейте, може ли да ми кажете печелившите числа на лотарията?

Служител: Внимание! Това са печелившите числа: 3, 12, 22, 23, 33, Късметлийска звезда: 1 и 9. Поздрави, Патрик

  • Справяне с проблемите на вашите клиенти

Има страхотно проучване на случая за тази идея - компанията за почистващи препарати CIF организира градско почистване на улици от обидни лозунги, изписани на стени. Можете да направите снимка на такива графити, като използвате специално приложение и да го изпратите на компанията. CIF, използвайки геолокация, почисти стените за вас. Марката се справи с проблемите на местната общност.

  • Апел към емоциите

Коледното място на IKEA Spain беше спорно за някои, но трябва да признаете - IKEA перфектно се заигра с емоциите на целевата си аудитория.

  • Вдъхновете се

Вероятно знаете кампанията „Истинска красота” на Dove. Преди няколко години тя промени начина, по който хората виждат женската красота. Dove все още се опитва да използва своята кампания, за да покаже как виждаме другите. Нека да разгледаме рекламата, която не толкова отдавна беше вирусна.

Друг добър пример за вдъхновяваща комуникация е мястото на Under Armour. Марката произвежда спортно облекло и създаде място, който разказва история на балетистката - Misty Copeland - която не е имала шанс за професионална кариера поради няколко причини, но е преодоляла слабостите си. Името на кампанията „Ще искам това, което искам“ също е мисия на марката, която желае да развие страст към спорта.

Ако трябваше да търсим един общ елемент от показаните по-горе примери, можем спокойно да кажем, че всички реклами разчитат не на това, че техните продукти изглеждат най-добре, а на предизвикване на положителни емоции и създаване на отношения, за да направи цялата марка по-интересна.

Похватът Човек към човека не е нищо ново в маркетинга и е неколкократно в миналото. Примерите по-горе са чудесни за доказване на тази тенденция на емоционално разказване. За някои това е очевиден начин за изграждане на маркетингова кампания и имидж. Но не е толкова видимо в телевизионните предавания, които виждате постоянно - колко примера за добро разказване на истории можете да видите? За щастие смятаме, че в близко бъдеще ще има повече от тях.

Заслужава да прочетете:

  • Брайън Крамер, Няма повече b2b или b2c - това е човек на човек

 

Автор: Paulina Kamińska

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации