10 съвета за ефективно сътрудничество с блогъри

Дълго време блогосферата беше отбягвана и пренебрегвана от много компании. Маркетинговите отдели се страхуваха да работят с инфлуенсъри, непредсказуеми автори, които трудно могат да бъдат проследени. Въпреки това, блогърите работиха усилено, за да спечелят доверие и доказаха, че съдържанието, което създават, може да се конкурира с традиционните медии. Те станаха професионални бизнес партньори и важен елемент от всяка маркетингова кампания. Но за да сте сигурни, че сътрудничеството върви добре и за двете страни, трябва да запомните няколко неща.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

PR и маркетингът добре знаят, че блоговете създават нови възможности за реклама и позволяват нетрадиционна промоция. Блогърите могат да бъдат страхотни партньори в развитието на имидж, използвайки разказване на истории. Нещо повече, те не трябва да бъдат толкова обективни като журналистите (тъй като собственото им мнение е част от тяхната привлекателност), въпреки че да бъдеш добър критик винаги е полезно.

Независимо от това работата с блогъри е по-трудна и изисква добре обмислена и умело планирана стратегия. Но бързо показва печалба. Блогърите, които работят с компании, могат да направят много повече, за да забавляват аудиторията си и са невероятно креативни, що се отнася до промоцията. Блогът им вече е насочен към аудиторията, която търсите. Интелигентно проектираната кампания, фокусирана върху блоговете, може да има по-добър ефект от скъпия маркетинг за стимулиране на изображения. Читателите с удоволствие се запознават с марки, представени в блогове, съдържанието на блога има много по-голям потенциал, аудиторията е по-ангажирана и блогърите имат по-голямо влияние върху настроението и чувствата на своите читатели.

Сътрудничеството с блогъри е различно от сътрудничеството с журналисти или други медии. Изисква ясно изразени отношения, методи и лека промяна в отношението. Освен това лошата кампания, фокусирана върху блога, може да бъде катастрофална за вашия имидж, особено ако имате предвид факта, че интернет потребителите ще застанат на страната на блогъра, когато възникне някакъв конфликт. По този начин сме подготвили 10 прости правила за ефективно сътрудничество, които могат да бъдат от полза за вашата марка.

1. Създайте стратегия

Преди да започнете каквото и да било сътрудничество, трябва да създадете приложима стратегия, която да включва: цели (особено качествени, въпреки че количеството също е важно), обхват (какво ще предложите и как ще го направите), методи (можете да използвате готови- направени инструменти за мониторинг на социалните медии), какво искаш в замяна, кой ще носи отговорност и какъв бюджет имаш. Блогърът трябва да разбере съобщението, което искате да доставите, и трябва да бъде сигурен за това, което искате. Трябва да разберете правилата на блогосферата и трябва да предложите ясно и стабилно сътрудничество.

2. Изберете отговорно лице или агенция

Когато посочите човек, отговорен за кампанията, имайте едно нещо предвид - тази дейност ще отнеме време и изисква много междуличностни умения и опит. Ако искате да създадете дългосрочни отношения между вашата марка и блогърите, човекът, който ще се погрижи за комуникацията, трябва да познава марката добре, да разбира социалните медии и да има добре развити социални медии и PR умения (да не споменайте маниерите).

Някои компании решават агенциите по заетостта да свършат работата за тях. Не е лоша идея, особено ако планирате кампания, която ще включва многобройни блогове. Услугите на агенцията са сложни и експертите, които работят там, могат да се справят с повечето ситуации и кризи, които могат да се появят. От друга страна, прякото сътрудничество без помощта на посредник може да бъде по-ангажиращо и лично за блогър

3. Изберете разумно блогърите си

Ако искате да си сътрудничите лично с блогъри, направете задълбочени проучвания - първо отчетете актуалността, след това обмислете обсега. Прочетете блога и го разберете, неговия автор (стил, представяне) и читателите (коментари, призив на автора, реакции на публикации). Използвайте готови инструменти за мониторинг на социалните медии като SoTrender или Brand24. Проверете изследователските панели за маркетингови цели (Hash.fm). Можете също да проверите текущата класация на блоговете, но не пропускайте блогърите, които не са на върха, тъй като може да имат повече време за вас и да положат повече усилия, когато не са в постоянно търсене. Кой знае, може би сътрудничеството с блогъра от второ ниво ще донесе на двама ви повече печалби?

4. Ясно дефинирайте правилата

Определете правилата за сътрудничество с вашия блогър. Какви продукти искате да доставите? Колко често? Колко бързо трябва да се появи статията и под каква форма (конкурс, текст, специална акция, какви снимки или видеоклипове ще се появят, има ли сравнения между продуктите)? Как ще бъдат популяризирани статиите (споделяне във Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube) и очевидно възнаграждението.

Последният аспект е линия, която много компании не могат да преминат, мислейки, че достъпът до продукта сам по себе си е награда. Може да е вярно, ако говорим за долния слой на блогъри или скъпи продукти (електроника, пътувания или коли). Но в повечето случаи трябва да сте готови просто да платите на блогъра. Авторите, които са разпознаваеми и имат огромна читателска аудитория, могат (и трябва) да получат печалба от работата си. Проучване, направено от Hash.fm, показва, че близо 70% от блогърите отрицателно оценяват компаниите, които изискват сътрудничество без заплащане.

Източник:  Hash.fm докладва „Сътрудничество с марки, от погледа на инфлуенсърите"

5. Не мислете като маркетолог

Очаквате определен брой публикации в даден медиен носител с избран обсег за определена сума пари. Този начин на мислене трябва да се забрави, когато си сътрудничите с блогъри. Можете да изисквате минимален обхват или усилия (например - редица статии), но най-големите предимства на блогърите са тяхната уникалност и избраната база от читатели.

По този начин, когато продължите с вашата маркетингова кампания, изберете авторите, които имат обхват, който ви удовлетворява. По този начин можете да избегнете натиск върху блогъра и няма да ви е нужна фалшива колекция от харесвания и споделяния, които няма да повлияят на кампанията по никакъв положителен начин.

Не бомбардирайте блогърите си с готови статии, описания на продукти, изображения или видеоклипове. Не очаквайте, че те ще следват материалите, които публикувате на вашия собствен уебсайт или в маркетингови публикации. Създайте отделна, уникална кампания. Искате да се възползвате от помощта на блогърите, защото те предоставят нестандартна търговия. Вземете например кампанията за пране за пране Ariel - компанията изпрати оцветени дизайнерски дрехи на избрани блогъри, заедно с бутилка за отстраняване на петна. За да знаят марката на облеклото, блогърите трябваше да я перат. Тази кампания беше много успешна и спечели много внимание в социалните медии и в традиционните медии.

Как правилно да използвате потенциала на блогърите? Кампанията за сладолед на Cloud 9 може да бъде друг пример. Тя изпрати блогърите на върха.

6. Отнасяйте се персонално и бъдете партньор

Не се отнасяйте към блогъра като към един от многото, дори и да си сътрудничите с голям брой от тях. Индивидуалният подход ще направи блогъра по-ангажиран с вашия продукт. Малко работа в изграждането на лични отношения ще се види в последния етап на сътрудничеството.

Индивидуалният контакт не означава, че трябва да сте приятел на всички блогъри, да присъствате на техните рождени дни и да прекалявате с добрите си отношения. Бъдете лични, но сериозни. Не гледайте на него или на нея, не бъдете шеф. Близка, но професионална връзка, здравословното разстояние между вас двамата е най-добрият начин за сътрудничество.

Блогерите познават търговията си и третират работата им като истинска работа, така че си струва да изградите истински бизнес отношения с тях.

7. Бъдете отворени към идеите на вашите блогъри

Много компании все още се страхуват да мислят извън рамките и да създадат нещо повече от конкурс или сравнение на продукти, но се появяват някои смели стратегии. Програмите или събитията на посланици са създадени специално за блогъри. Може би ще си струва да слушате самите блогъри. Поканете ги да сътрудничат, като им дадете възможност да кажат нещо в кампанията и им дадете възможност да създадат собствена визия и правила.

Графиката по-долу показва, че възвръщаемостта на инвестициите от маркетинга на влиянието е сравнима с или по-добра от другите маркетингови канали

Източник: https://www.bigcommerce.com/blog/influencer-marketing-statistics/#what-is-influencer-marketing

Това доказва, че блоговете са по-ангажирани от уебсайтовете на компаниите, въпреки че имат по-нисък бюджет и са (обикновено) създадени от непрофесионалисти. Струва си да се доверите на блогърите, тъй като те познават най-добре своите читатели, те могат да видят продукта по различен начин от вас и могат да създадат по-голяма ангажираност, ако ги оставите на собствените си устройства. Според Hash.fm само 3% от блогърите очакват да получат готови маркетингови материали. Мнозинството смята, че създаването на рекламата сами или в сътрудничество с марката е правилният път.

 

Източник: Hash fm "Партньорството с брандовете от погледа на инфлуенсърите"

8. Наблюдавайте го

Не чакайте блогърът да получи отчета за действието. Прочетете блоговете сами, покажете, че и вие сте ангажирани с кампанията, поздравете автора, ако ви харесва нещо и дайте свои собствени предложения. Говорете, ако искате да превключите маршрута на кампанията. Следете действията на други блогъри и вашата конкуренция. Търсете вдъхновение и идеи отбелязвайте нови тенденции. Ако си сътрудничите с агенция, изисквайте редовни отчети - по този начин ще видите необходимостта от корекции доста бързо.

9. Решавайте проблеми

Бъдете готови за отрицателни коментари, критика или грешки. Опитайте се да реагирате бързо и предложете задоволителна резолюция. Признайте вина, когато трябва. Не крийте главата си в пясъка, не правете проблема по-малък, отколкото е, не обезценявайте блогъра. Войната между вас и интернет потребителите не може да бъде спечелена, особено ако грешката е очевидна. Това не означава, че трябва да се предадете и да не правите нищо, тъй като дори пораженията могат да се трансформират в победи.

10. Изненада

Ако очаквате креативност и страхотни идеи от блогъра, покажете, че и вие имате въображение. Дайте повече от минимума, изненадайте автора с нещо приятно на неговия или своя рожден ден или дори без специален повод. Когато изпращате продукти за тестване, погрижете се за опаковката и проектирайте нещо уникално и персонализирано. Предложете няколко полезни подаръци за читателите - специални оферти, отстъпки, безплатни. Препоръчайте неподражаеми действия и създайте ангажираност за вашата марка. По този начин сътрудничеството с вас ще бъде не само изгодно, но и забавно. Не забравяйте - вие сте посланик на марката, следователно вашият подход към блогъра се отразява в подхода на блогъра към вашия продукт.

За автора:
Justyna Fabianczyk - изследовател и създател на цялостна маркетингова комуникация. Тя помага за изграждането на „talking-brand“, който може да отговори на нуждите на своите клиенти, да вдъхнови и да бъде социално ангажиран. Тя е възпитаник на катедрата по журналистика на Варшавския университет. Тя е специализирана в медиите, комуникацията и връзките с обществеността. Работи като копирайтър, консултант и PR експерт.

 

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации