Стратегия или импровизация? Седем правила за постигане на видимост на марката във Facebook

Facebook е вашата визитна картичка и основно място за позициониране на услуги и продуктови индустрии както за малки, така и за световни марки. Всички компании желаят да постигнат успех, но това изисква комуникационна стратегия. Импровизацията по този въпрос е твърде рискована и може да попречи на усилията ви в дългосрочен план.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Много компании създават Facebook страница по прищявка, само с общ поглед върху своята дейност във Facebook. Но бързо ще видите, че администрирането на Facebook страница, която е привлекателна и забавна, не може да се извърши без план и бюджет. Всички бизнес дейности, включително кампания за социални медии, изискват добре разработени стратегии. Трябва да притежавате ноу-хау на социалните медии и концепция, която да направи комуникацията ви привлекателна, редовна и не случайна. Без план е трудно да разберете дали вашите дейности са ефективни или не. Концепциите бързо се износват и комуникацията излиза извън контрол.

Да бъдеш във Facebook не може да бъде само мисъл в маркетинговата ви кампания и дейностите не могат да се извършват от случаен човек - това изисква вашето внимание, усилена работа и фокус. Кампанията трябва да има здрава основа, изградена от знания, опит и идеи. Само професионалисти могат да постигнат най-добрите ефекти и обикновено работят в агенциите, които предоставят услуги свързани със социалните мрежи и с марките.

Няма план = Няма ефект

Липсата на стратегия може да доведе не само до хаотична и нередовна комуникация, но и до скука. Постовете обикновено се състоят от дълги изречения и връзките(линковете) изграждат уебсайта, без нещо повече - няма „добавена стойност“, няма ангажиращо съдържание, няма призив за действие. Тъй като копирайтингът, графиките, анимациите и видеоклиповете ви отнемат време, което нямате, страницата във Facebook се актуализира само когато искате и не е един от приритетите ви.

Липсата на стратегия прави невъзможно да се избере ясна цел и намерения. Появата ви в социалните мрежи е случайна, спонтанна и осъществена много бързо, като по този начин комуникацията не изгражда едно, съгласувано послание и едно добре проектирано изображение на марката. Подобни дейности не изграждат вашия PR и не са в състояние да комуникират правилно с публиката.

Освен това, без професионална помощ, вашите дейности са еднообразни и не обхващат други области, в които можете да блестите и да подобрите качеството на вашата страница. Въпреки че имате достъп до статистиката на Facebook страницата, не можете да ги разчетете правилно и да правите изводи от тях, за да промените съответно маркетинговата си кампания и да промените съобщенията или рекламните кампании. Забравяте за цялата аналитична страна на нещата. Липсата на технологични познания също допринася вашата страница да не е интегрирана правилно с вашия уебсайт или електронен магазин, така че потенциалът за създаване на повече трафик и повече продажби не се използва.

За да обобщим - без план и професионална помощ, всички дейности на вашата Facebook страница не струват вашето време и пари.

Как да разработим добра стратегия

За да постигнете успех във Facebook, трябва да планирате своя дебют, да създадете ясна стратегия и да наблюдавате дейностите в реално време, за да коригирате евентуални грешки възможно най-бързо. Компания, която желае да използва Facebook за маркетингови цели, първо трябва да отговори на няколко въпроса. Анализирайте ситуацията на вашата марка - разпознаваема ли е, нейните слаби и силни страни, приемане на клиентите, видове клиенти. Предприятието трябва да знае целите си - дългосрочни и краткосрочни (основни етапи). Трябва да знаете методи, които ще ви позволят да измервате ефективността. Трябва да разработите концепция за комуникация - теми, инструменти (плъгини, приложения, джаджи), стил и график. Тези елементи са там, за да създадат една стратегия за видимост на марката във Facebook, да позволят да се поставят цели и да се оцени ефективността.

Най-важните елементи на маркетинговата стратегия на Facebook Източник: www.onlineclasses.com

Стратегията трябва да включва тези основни елементи:

1. Профил на марката

Първо най-важното - трябва да определите марката си, да решите нейните характеристики, обхват на обслужване, видове продукти, позицията на пазара във връзка с конкуренцията и в съзнанието на клиента. Отговорете на тези въпроси - какво прави вашата марка различна? Каква е вашата мисия? Отбележете всички ваши констатации, проверете къде се появявате, както и плюсовете и минусите си. Анализирайте дейностите си до този момент, преценете предишните си маркетингови стратегии и тяхната ефективност. Направете заключения и вижте кои дейности са били печеливши

2. Голяма идея

Следващата стъпка трябва да включва избора на така наречената „Голяма идея“ - основният режим на присъствие във Facebook. Това ще ви помогне да зададете цели и тактики за по-голямата и по-малка картина. Помислете за фокуса на вашите съобщения, как да създадете пълен образ на вашата марка и какво ще спечели потребителят, като хареса вашата страница.

3. Целта на комуникацията

Може да изглежда, че всички са във Facebook по една и съща причина. Не е вярно и целите са много различни и са поставени в съответствие с пазарната ниша и целевата аудитория. По този начин, винаги е добре да отбележите всичките си цели - основната, както и второстепенните, и да ги поставите приоритетно. Най-честите причини за използването на Facebook при съобщения на марката:

  • Изграждане на разпознаваемост и идентичност на марката
  • Укрепване на текущата позиция
  • Създаване на определен образ
  • Изграждане на ангажирана аудитория около марката
  • Увеличаване на продажбите
  • Генериране на трафик на основния уебсайт

За някои компании диалогът между марката и клиентите е ключов, докато други имат за цел да увеличат продажбите и да генерират нови клиенти. Целта ви трябва да е възможна за оценка и измерване. Само по този начин ще можете да прецените дали стратегията ви е ефективна в дългосрочен план.

4. Съдържание

Стилът на Facebook страница е много важен фактор. Трябва да намерите една основна тема, графика и тон. На първо място - решете фокуса на писането и обхвата на бизнеса, който искате да опишете. Не забравяйте, че постоянното самохвалство за вашата страхотна оферта и молба на клиентите да купят вашия продукт не е ефективно и ангажиращо, така че то трябва да представлява не повече от 10% от цялата комуникация. Ако увеличаването на продажбите е ваш приоритет, опитайте се да помислите как да представите продукта си по атрактивен начин (специални подстраници, специални оферти).

Трябва да напишете за марката си по начин, който ще я направи фон, предлог за дискусия, а не основна тема на публикацията. Ето защо трябва да проектирате съответно съдържанието си (снимки, видео съвети, списъци, тестове, рецепти). Съдържанието е основата на успеха във Facebook, тъй като само добри, атрактивни публикации ще се споделят от потребителската база. Съдържанието също трябва да отговаря на вашите цели, комуникационни цели и трябва да се поддържа от подходящи инструменти (оферти, конкурси, приложения).

Как потребителите споделят информация във Facebook (проучване на Universal McCann, въз основа на мненията на 50 021 потребители от 65 различни страни. Ноември 2014 г.)

5. Цел

Определете основната си целева аудитория и отговорете на следния въпрос: Искате ли да достигнете до настоящите си клиенти и да се доближите до тях, или търсите нови клиенти? Помислете за пол, възраст, местоположение, богатство, интереси, начин на живот и нужди. Определете проблемите на клиентите и помислете как вашият продукт може да ги реши. Какво изисква вашата аудитория от вас и как вашето присъствие във Facebook може да отговори на тези нужди?

Трябва да разберете целевата си аудитория. Говоренето на езика на вашите клиенти не е достатъчно - трябва да се съобразите с техните интереси и навици. Facebook е най-популярната форма на комуникация за младите хора (възрастова група 19-25 години) и тя се разглежда чрез смартфони и таблети, така че трябва правилно да проектирате своето съобщение. Навиците на младата публика са напълно различни от тези на родителите им, дори ако по-старото поколение също има Facebook.

6. График и бюджет

Техническите характеристики също са важни - трябва да знаете колко пъти седмично ще публикувате публикации от всеки вид (видеоклипове, снимки, връзки), темата им (продажби, забавления, новини) и колко време ще се появят (трябва да публикувате съдържанието в съответствие с начина на живот на вашите зрители - родителските фен страници планират публикации в различно време от B2B сайтовете). Графикът най-често изглежда като обикновена таблица с теми и съдържание, приети за публикуване.

Заслужава си да помислите и за различни игри - ако решите да ги обявите от време на време, трябва да знаете колко често ще ги организирате, техните правила и как да ги рекламирате. Трябва също да посочите какви пари ще бъдат изплатени на агенцията за социални мрежи и дали те включват възнаграждение за подготовка на реклами и други материали.

7. Антикризисни мерки

Последната част от стратегията ви е разработването на планове за действие при извънредни ситуации. Ако се случи някое отрицателно събитие, вие ще сте готови за това - по този начин ще можете да реагирате бързо, като използвате подготвени материали и решения. Първо, трябва да се запознаете с най-често срещаните оплаквания от клиенти (попитайте отдела за връзки с клиентите), да ги разделите по видове (технически, продукт, комуникация), най-често срещаните периоди на поява (например - Коледна треска), реакции и решения (комуникация съдържание, инструменти за изплащане на щети).

Такива дейности ще ви помогнат да предоставите добре разработена маркетингова стратегия. Определен план ви дава повече време за създаване и изпълнение - можете да подготвите по-добри публикации и материали, освен това имате значително повече време за наблюдение и администриране. Рискът от грешка е минимален и дори да се появи, имате резервен план, за да го разрешите бързо. Добрата стратегия подобрява комуникацията между марката и лицето (или агенцията), отговорно за администрирането на страницата във Facebook. И не на последно място, изгражда положителна репутация на марката и добри отношения с клиентите.

За автора:
Justyna Fabianczyk - изследовател и създател на цялостна маркетингова комуникация. Тя помага за изграждането на „talking-brand“, който може да отговори на нуждите на своите клиенти, да вдъхнови и да бъде социално ангажиран. Тя е възпитаник на катедрата по журналистика на Варшавския университет. Тя е специализирана в медиите, комуникацията и връзките с обществеността. Работи като копирайтър, консултант и PR експерт.

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации