Преглед на инструментите за анализ на линкове

Преглед на инструментите за анализ на линкове
Анализът на входящите линкове, които се насочват към даден уебсайт, е една от най-основните дейности на всеки SEO специалист. Мониторингът на линкове ви позволява да следите трафика и развитието на сайта и да го сравнявате с действията на вашата конкуренция. Инструментите за анализ на линкове са много. Някои от тях постоянно се надграждат, докато други избледняват в неизвестност и са забравени. Нашият преглед ще опише инструментите, които са най-популярните и най-използваните инструменти сред SEO експертите и собствениците на уебсайтове.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Как можете да използвате инструменти за анализ на линкове?

Инструментите за анализ на входящите линкове могат да се използват по различни начини, но те се използват предимно за:

1. Сравнение с конкуренцията - инструментите за наблюдение на обратната връзка могат да сравнят два сайта и да проверят броя и качеството на линковете. Благодарение на такъв отчет можете да оцените ситуацията си и да решите кои качествени линкове все още не насочват потребителите към вашия уебсайт и как можете да се конкурирате с другите. Разбира се, трябва да помните, че линковете са само част от SEO дейностите - оптимизацията на самата страница е толкова важна за успешното SEO.

2. Анализ на конкурентните дейности - когато видите какви линкове са придобити от вашите конкуренти, можете да отговорите на много въпроси относно техните дейности, като например:

  • какъв метод за придобиване на линкове използват?
  • Имат ли собствена специална база от страници за поддръжка (скрити от ботовете на търсачките)
  • Какви сайтове публикуват техните рекламни статии?
  • Използвани ли са SEO техники на Black Hat?
  • Какви други служби си сътрудничат с тях?

Тези знания могат да ви дадат много идеи и може да намерите вдъхновение да създадете своя собствена стратегия за изграждане на линкове. Струва си да се помни, че способни SEO специалисти умеят да крият своите дейности, така че никога няма да видите пълния обхват на сделките, които вашите конкуренти извършват.

3. Мониторинг на кампании за изграждане на връзки - когато изграждането на линкове се възлага на специализирани агенции, трябва да наблюдавате тяхната активност. Докладът за спечелените линкове не е достатъчен. Като цяло, линк от малък, частен блог за предварително представяне, който има нулева стойност в очите на ботовете на Google, не струва парите, които инвестирате в него.

4. Отрицателен мониторинг на SEO кампании - нека не обсъждаме дали съществуват отрицателни SEO дейности и се фокусираме върху факта, че някои конкуренти могат да се опитат да причинят спад в резултатите от търсачките за вашата страница. Инструментите за анализ на линкове и инструментите на Disavow вероятно са единственото ефективно средство за борба с негативния SEO.

5. Изброяване на всички входящи линкове - от момента на първите означения на придобиването на линка инструментът за анализ на линкове ще изведе цяла база от линкове, които печелите и ще обозначи, които са полезни или вредни за вашите усилия.

Безплатни инструменти за анализ на линкове

Търсене на линкове през браузър

Можете да използвате Google, за да видите бързо линковете, които насочват към вашия сайт, като напишете командата „link“ и нашия домейн в полето за търсене. Не забравяйте, че това е само извадка от линкове, водещи към вашия домейн и като такива, не трябва да предполагате, че тук са показани най-важните линкове.

Важна забележка! Ако искате да видите повече резултати от търсенето, посочете, че нямате нужда от линкове от вашия собствен домейн, като напишете командата като тази: "link: domain.com -site: domain.com"

По-долу можете да видите пример за такова търсене:

Конзола за търсене на Google

https://search.google.com/

Когато имате достъп до Google Search Console, можете да изтеглите списък с примерни линкове към вашия домейн, които са запазени от Google. За съжаление тази информация не е много сложна, тъй като получавате само списък на URL адреси без информация за линковете, водещи към вашата страница. Когато използвате GSC, можете да придобиете списък със скорошни линкове или извадка от всички потенциални клиенти. GSC ви дава възможност да генерирате списък до 100 000 линкове.

Каква информация може да бъде събрана от Google Search Console?

  • Проба от нови линкове (до 100 000)
  • Проба от всички линкове (до 100 000)
  • списък на домейни с най-голям брой линкове (до 1000)
  • Подстраници, които са свързани най-много
  • най-често използвани текстове

Backlinks Watch

http://www.backlinkwatch.com/

Това е прост инструмент, който може да извърши бърз анализ на входящите линкове, но базата на линковете е сравнително малка. Когато посочите URL адреса на домейна, ще получите информация относно линковете, насочващи към него. Когато линка придобие форма на изображение, то също ще бъде показано. Скоростта на работа е голямото предимство на този инструмент, но неговият интерфейс не насърчава използването му.

Backlinks: Вашият безплатен инструмент за проверка на линкове

https://app.neilpatel.com

Инструмент, представен от известния дигитален маркетинг и SEO специалист - Нийл Пател. Списъкът е представен в чист вид и всяка връзка има зададени параметри като котва, PR и DR. Когато се регистрирате с Google акаунт, ще получите по-голяма база данни с линкове.

RankSignals

https://www.ranksignals.com/

Бърз и прост инструмент, който може да генерира основна информация за линкове към вашия сайт - Код на текста и Page Rank.

Сравнение на безплатни инструменти

Платени инструменти(с безплатна версия)

Majestic SEO

https://www.majesticseo.com/

Един от най-популярните инструменти за анализ на линкове с огромна база данни. Той е и лесен за използване и има удобен за потребителя интерфейс, което го прави още по-приятен за използване, дори и ако сте напълно начинаещи в SEO. Majestic SEO може да върне много интересни данни за входящите линкове, например:

  • диаграми за разпределение
  • диаграми за различни типове линкове (nofollow / dofollow, текст / изображение)
  • разделение на линковете - Fresh Index (не по-стар от 90 дни) и Historic Index (всички данни за линка)
  • информация за изтритите линкове

Инструментът е платен и в безплатната му версия не показва толкова много информация, но ви позволява да проверите много данни за собствения си домейн, ако потвърдите собствеността си.

Ahrefs

https://ahrefs.com/

Вторият най-популярен инструмент за анализ на линкове. Той показва почти същите параметри на данни и линкове като Majestic в малко по-различна форма. Изборът между Ahrefs и Majestic зависи само от вашите лични предпочитания и да се използва за единия или другия интерфейс. Цялата необходима информация се показва под формата на графики и визуализации, които правят данните по-разбираеми. Ahrefs показва също показатели за трафика на социални мрежи, включително харесвания и споделяния във Facebook, туитове и ретуити в Twitter.

MOZ Link explorer

https://moz.com/link-explorer

Инструмент, разработен от групата moz.com - един от най-големите SEO ориентирани портали в мрежата. OpenSiteExplorer е по-малко сложен от двата предишни инструмента и много по-малка база данни с линкове. Независимо от това, тя представя цялата информация по ясен и разбираем начин. Точно като Majestic и Ahrefs, OSE ви дава възможност да експортирате линкове за допълнителен анализ.

SEO SpyGlass

http://www.seo-spyglass.com/

За разлика от предишните инструменти, SEO Spyglass е настолен софтуер, а не базиран на браузър, което е рядко срещано явление за инструменти за анализ на линкове. SpyGlass е комбинация от редица инструменти, комбинирани в едно приложение и един от тях предлага анализ на линка. Преди да изтеглите списъка, можете да изберете от кои параметри се интересувате, за да улесните работата си. Много полезен параметър е PenaltyRisk, който оценява риска от отрицателното влияние на даден линк. Данните за линка могат да бъдат експортирани в PDF (и можете да конфигурирате начина, по който се показват, преди да го направите).

WebMeUp

http://webmeup.com/

Многофункционален инструмент, който не само анализира линковете, но и помага за общата оптимизация на уебсайтове. Точно като SpyGlass, той е в състояние да оцени отрицателен ефект, който дадения линк може да има, използвайки параметър PenaltyRisk - колкото по-нисък е, толкова по-малък е шансът за отрицателно въвеждане на Google.

MonitorBacklinks

https://monitorbacklinks.com/

MonitorBaclkinks е сравнително свеж инструмент, който представя събраните данни по много удобен начин. За съжаление базата данни за линкове засега е малка, така че инструментът се фокусира повече върху наблюдението на съществуващите линкове, вместо да събира всичките им параметри.

Какво ще получите безплатно?

Всеки от описаните инструменти позволяват безплатна проверка на обратните линкове за даден домейн, но ограничават количеството данни, които показват.

Сравнение на възможностите

Резюмето по-долу показва различните възможности на всеки инструмент, тестван в един домейн. Използвахме най-евтината налична платена версия.

Инструменти за анализ на качеството на линковете

Информацията относно броя и източниците на линкове не е достатъчна. Трябва да събирате и оценявате линковете, когато искате да изтриете някои от тях, ако имат отрицателно въздействие върху вашия домейн. По този начин трябва да съберете възможно най-много данни, за да проверите отрицателните ефекти на някои линкове. Ето някои инструменти, които ще ви помогнат да видите качеството на линковете.

Clusteric

https://clusteric.com/

Настолен инструмент, който ви позволява да анализирате качеството на линковете. Когато качвате списъка, трябва да изчакате няколко минути, за да получите пълната оценка. Анализът трябва да ви даде информация като:

  • оценява качеството на линка
  • тип скрипт, използван на страницата, свързваща към вас
  • dofollow / nofollow
  • данни за повтаряне

 

Clusteric също ви дава възможност да създадете файл с линкове, които трябва да се отчитат в Disavow Tool. Просто посочете параметрите на такива линкове (например - всички dofollow от SEO скриптове с качество под 70), за да генерирате списък.

Заключение

Както можете да видите, има много инструменти за анализ, но те се различават по размер на базата данни, решения за събиране на данни и методи за представяне. Най-добре е да използвате техните свободни възможности и да изберете този, който ви е харесал най-много. Може би вече сами използвате един от инструментите за анализ? Оставете коментар, ако го правите.

Автор: Karol Soja

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации