8 типа видеа, които можете да използвате във Вашата кампания за маркетинг чрез съдържание

Видеоклиповете са може би най-популярната форма на съдържание в интернет. Качването на клип в YouTube не е задължително да е маркетингова кампания. За да създадете успешна реклама в тази област трябва да знаете какви типове видео имате на Ваше разположение. По този начин можете да проектирате последователна и ефективна видео кампания за Вашата фирма.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

На първо място, има едно важно нещо, което трябва да запомните, когато съставяте план за видео маркетинг - той не трябва да се третира по същия начин, както телевизионните реклами. Това означава, че не можете да използвате видеоклип, който е приет в други медии, като обикновена реклама на продукт. Телевизионната реклама може да се характеризира като „едностранно съобщение, изхвърлено направо в гърлото на клиента“ (Гари Вайнерчук). Видео маркетингът трябва да се фокусира върху взаимодействието с потребителската база, а интернет е най-доброто средство за това.

Видеото, както всички други визуални средства, предизвиква определени емоции (доверие, любопитство, смях), които не могат да бъдат предизвикани само с текст. Нещо повече, интернет потребителите имат кратък период на внимание и губят интерес към съдържанието по-бързо. Онлайн пространството привлича своята аудитория с визуални съобщения и видео. По този начин повечето компании трябва да намерят приложение за „движещите се изображения“, за да достигнат до своите клиенти.

Ето 8 типа видеа, които можете да използвате в маркетинговата си стратегия:

1. Демонстрация на продукта (видео с обяснения)

Една от основните форми на видео комуникация, използвана от стартиращи компании и в областта на новите технологии (като създателите на приложения). Тя може да обясни на вашите клиенти как работи вашият продукт и как може да се прилага. Такъв видеоклип има и промоционална стойност. Видеоклиповете с обяснения обикновено са вградени в уебсайтове, така че потребителят може да види направо как работи продуктът.

Пример:

2. Учебно видео

Ръководствата са много подобни на демонстрациите, но обикновено те са част от цяла поредица от клипове. Нещо повече, те не трябва да са прост урок, който показва как да използвате продукт или услуга. Те могат да бъдат учебни материали, които не са пряко свързани с дадена марка, но ясно са свързани с определена сфера. Най-често можете да видите уроци в B2B сектора - например, когато компания, предоставяща SEO услуги, предлага видео урок за маркетингови дейности и споделя своя опит с други.

Пример:

3. Препоръки

Нашите решения за пазаруване се основават на препоръки на нашите приятели, но и на други потребители, които пишат своите отзиви в интернет. Ето защо публикуването на отзиви на доволни клиенти и бизнес партньори е неразделна част от уеб дизайна. Независимо от това, някои от тези отзиви могат лесно да бъдат идентифицирани като документирани текстове. По този начин, един от начините за удостоверяване на мненията за вашата компания е препоръчителен видеоклип или видео ревю.

1-минутно видео с мнението на клиента за Unbounce говори много за приложението

4. Видео блог (vlog)

Влоговете са едни от най-популярните видове видео съдържание в мрежата. Марките ги използват по различни начини - от готварски влогове до абсурдни клипове от „Ще се смеси ли“ от Blendtec. Влогът е комбинация от различни видео формати, но лесно може да бъде и форма на забавление.

Пример:

Blendtec използва видеоклипове почти от създаването на YouTube.

5. TikTok

TikTok е социална мрежа, която позволява на потребителите си да публикуват кратки клипове (до 60 секунди). В САЩ и Западна Европа това е много харесвана услуга, използвана от много пазарни гиганти, като NBA, Guess или Sephora. TikTok се фокусира върху въображението и ярките идеи - много краткото време за представяне на вашата мисъл не означава, че е лесно да се направи. Най-добрите клипове показват ежедневни предмети, оживяващи в кратък разказ. Много марки използват този тип видео за промоционални цели.

Пример:

 

6. Анимация

По-скоро е стил на видео, отколкото различен тип. Най-често се използва в демонстрационни видеоклипове, образователни материали и промоции. Анимацията Ви дава възможност да разказвате история по интересен начин и да показвате сложен процес (невъзможно е да бъде представена в текстов формат) по прост начин.

7. Уебинар

Накратко, уебинарът е лекция или семинар, предаван на живо онлайн. Въпреки че е доста ограничена форма на комуникация, ако я сравните със срещата лице в лице, тя има много предимства. На първо място, можете да изградите разпознаване на марка, да образовате и да създадете форма на комуникация с Вашия потребител, например, като отговаряте на въпросите на клиента, като използвате чат на живо (в допълнение, можете да опознаете по-добре клиентите си, когато взаимодействате директно с тях).

Пример: 

Все повече компании (като Prowly) използват уебинари в своите стратегии. Уебинарите имат за цел да показжат функциите на продукта, както и неговото приложение.

8. Развлечения

Друго предимство на видеото е неговата развлекателна стойност. Забавен клип може да стане популярен и да се разпространи в социалните медии - това е ефект, желан от повечето компании. „Положителното бръмчене“ също увеличава броя на Вашите фенове и прави Вашата марка запомняща се.

Пример: 

Един от по-забавните примери - видеоклипове, публикувани редовно от LEGO. Те са истински майстори на този занаят.

Описаните по-горе типове видеоклипове могат, разбира се, да блокират и смесват множество характеристики (видео урокът може да бъде и анимация и т.н.). Възможно е близкото бъдеще да бъде доминирано от видеоклипове. Затова е добре да изследвате тази тема. И не забравяйте - маркетингът чрез съдържание не означава само публикуване на една произволна публикация в блога. Видео маркетингът не е изключение. Той трябва да бъде внимателно планиран и да се използва като форма на комуникация с Вашите клиенти.

Автор: Paulina Kamińska

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации