Facebook Pixel - какво представлява и защо да го въведете на сайта си?

Управлявате фирмени канали за социални медии, но въпреки усилията си все още не сте доволни от резултатите? Благодарение на информацията, съдържаща се в тази статия, ще можете да оптимизирате разходите, направени за рекламни кампании и да оперирате с група потенциални клиенти - както нови, така и завръщащи се.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Facebook Pixel - какво представлява?

Facebook Pixel всъщност е фрагмент от код, който се публикува на вашия уебсайт. След прилагането му ще получите достъп до усъвършенствани и ефективни инструменти, които следят конкретно поведение, събират данни и ги анализират. По този начин Facebook пикселът не само оптимизира разходите за кампанията, но също така и рационализира управлението и позволява на потребителите да получат такава стойност от рекламата, която сте приели на етапа на разработване на стратегията.

Но самият Pixel предимно предлага висока конверсия, т.е. изпълнението на планираната цел, която не е постигната задоволително досега. Той рационализира процесите и по-доброто разбиране на вашата целева група. Благодарение на Pixel можете да разберете коя от подстраниците на вашия уебсайт се продава във Facebook - конверсия или някакво събитие, посочено в такава кампания, може да се състои от покупка, абонамент за бюлетин или преминаване към пробен период.

Въпреки че Facebook Pixel е малка част от JavaScript кода, който се поставя в изходния код на уебсайт, неговата функционалност си заслужава да бъде поставена високо във вашите цели за оптимизация.


Знаехте ли, че...

 

Най-важният елемент на Pixel е неговият идентификационен номер, който предоставя информация за потребителите на уебсайта (кой е посетил уебсайтa, какво са го разглеждали и колко дълго). Всички данни се обработват от самия Facebook, така че не е нужно да се притеснявате за събирането им.


Не забравяйте, че Facebook Pixel оптимизира вашата кампания, но преди всичко събира различна поведенческа информация за потребителите. Самият Pixel се учи по време на подобни анализи на преобразуване и по този начин по-добре управлява бюджета на своите клиенти в бъдеще. За собствениците на уебсайтове това ще бъде ценен инструмент, който събира много информация на едно място, по-добре определя целевата група и ви позволява ефективно да оптимизирате използването на рекламните бюджети.

Защо да използвате Facebook Pixel?

Правилното внедряване на Pixel предоставя редица възможности. На първо място, това включва насочване на реклами въз основа на данните, които потребителите оставят на вашия уебсайт, въпреки че си струва да се спомене и възможността за оптимизиране на кампанията, уредена за постигната цел, напр. конверсия. В последния случай, въпреки че изглежда, че плащате само когато някой действително прави покупка или извършва друга дейност, предвидена в кампанията, на практика Facebook начислява такси, въпреки че понякога конкретна цел не е изпълнена. Тe са в малки количества, но все пак се случва.

Кампаниите, организирани с помощта на Facebook Pixel, позволяват изграждането на по-точна база данни за съобщения по имейл, целенасочена група, съобразена с клиенти, която в бъдеще ще се състои от лоялни и завръщащи се клиенти. Струва си да се помни, че чрез Pixel стигате не само до нови клиенти, но преди всичко до тези, които вече са посетили сайта ви, но може би те не са извършили действието, което бихте очаквали.

Този инструмент, който е много опростен, има за цел да използва най-добре наличния рекламен бюджет, за да подбере първо правилната целева група и след това да насочи кампанията към нея, което ще осигури по-голям брой реализации от преди.


Рекламата във Facebook може да бъде разделена на два „периода“: този преди инсталирането на Pixel и този след неговото внедряване. Трудно е да си представим ефективни дейности в индустрията за електронна търговия, без да комбинираме информацията, събрана от клиентите на Facebook, с тази, която оставят на вашия уебсайт. Данните, събрани с помощта на Pixel, ви позволяват да създавате нови групи получатели (Персонализирана аудитория) въз основа на информация от вашия уебсайт и Facebook. Поради горното можете да насочвате рекламата към хора, които са посетили определена категория продукти през последните 7 дни и т.н. Единственото, което ви ограничава, са вашите идеи как да използвате наличните данни.

 

Izabela Norek, специалист по социални мрежи за Ceneo.pl


Facebook Pixel ви позволява оптимално да използвате функционалността на кампаниите за пренасочване. Повторното достигане до клиенти, които вече са посетили вашия сайт, е много по-прецизно и най-вече - възможно от Facebook, а преди това можеше да се извършва само в Google AdWords. Сега е по-лесно да определите целта на подобни кампании и ползите, които ще получите.

Функции на Facebook Pixel:

  • проследяване на реализациите на уебсайта, идващи директно от рекламни кампании във Facebook,
  • създаване на кампании за ремаркетинг - създаване на база данни на клиенти, посетили вашия уеб сайт,
  • проследяване на събития - изследване на специфично поведение на уебсайта, включително покупка, регистрация, добавяне на продукти в кошницата, отиване в секцията за контакти, търсене на продукти и т.н.,
  • създаване на персонализирани аудитории въз основа на данни, получени от уебсайт.

Тук също трябва да се спомене, че Pixel ефективно насърчава потребителите да се върнат на сайта и да завършат пазаруването, събира група хора със сходни интереси, но преди всичко подкрепя постигането на цели, съобразени с конкретни етапи от фунията на продажбите.

Видове Facebook Pixel

Facebook Pixel има няколко разновидности, които наричаме стандартни събития. Всеки от тях ви позволява да измервате специфичното поведение на потребителите, посещаващи уебсайта. На практика подобни събития се различават с един ред код и предоставят информация за напълно различни действия. Например конверсии, т.е. изтегляне на файл, запазване, закупуване или добавяне на продукт в количката.

Site activity

Description

Standard event code

Adding payment details

Adding information about customer payments during the checkout, e.g. Clicking "save billing information" button.

fbq('track','AddPaymentInfo');

Add to cart

Adding a product to the cart, e.g. Clicking the "Add to cart" button on the website.

fbq('track', 'AddToCart');

Add to wish list

Adding products to the wish list, e.g. Clicking the "Add to cart" button on the website.

fbq('track', 'AddToWishlist')

Completion of registration

Sending information by the customer in exchange for a service provided by the company, e.g. e-mail subscription.

fbq('track', 'CompleteRegistration');

Contact

Telephone or SMS, email, chat or other type of customer contact with the company.

fbq('track', 'Contact');

 

Струва си да реализирате различни събития, защото тогава знаете колко пъти са извършени конкретни действия като част от определена реклама. Но това е и важно действие за самия Facebook, който по този начин може да оптимизира рекламите си и да анализира потребителите по още по-добър начин.

Важното е, че когато анализирате събраните данни, можете да комбинирате отделни събития и да създавате повече кампании на тази основа. Добър пример тук ще бъде кампания, която вероятно сте виждали много пъти сами. Съобщение като: „Здравейте, не завършихте пазаруването в нашия магазин - завършете го и вземете 10% отстъпка.“

Най-често тук се използват две събития: добавяне на продукт в количката и отсъствие на страница, за да завършите процеса на покупка. Pixel видя, че някой е добавил продукт и това приключи операцията. Ще се върне при такъв човек и може би ще спечели лоялен клиент за вас.

Как да въведете Facebook Pixel на сайта си?

Всеки опитен социален нинджа трябва да се справи с инсталацията. Тя включва доста интуитивен модел на дейности. Започнете, като влезете в Мениджъра на събития във Facebook и преминете към раздела „Пиксели“.

След това щракнете върху „Започнете“.

Вече можете да инсталирате кода на вашия сайт с три възможности за избор. Всъщност ще получите подробни инструкции за всеки от тях, така че трябва да изберете оптималния и да се справите безпроблемно.

След като преминете през следващите етапи на инсталиране, ще получите JS кода за директно внедряване на уебсайта. Кодът трябва да бъде внедрен между маркерите <head> и </head>, възможно най-близо до затварящия маркер. Имайте предвид, че там може да има и други кодове, напр. Google Analytics - в този случай поставете пикселния код точно над </head>.

В WordPress е малко по-лесно, защото целият процес на внедряване на Facebook Pixel може да се извърши чрез инсталиране на един от предложените приставки, напр. Проследяващ мениджър на кодове, след което просто копирайте кода директно в приставката. Друг добре познат плъгин е Pixel Your Site, който просто трябва да инсталирате на сайта и да поставите пикселния идентификационен код в него.

Как да се уверите, че кодът на Facebook Pixel е инсталиран правилно? Отидете в профила си в Ad Manager и изчакайте потвърждение. Активирането обикновено се случва автоматично. Работещият код трябва да генерира диаграма, подобна на тази по-долу.

Как да създадете група получатели с помощта на Facebook Pixel?

Като начало трябва да намерим раздела „Групи за аудитории“. Кликнете върху „Персонализирани аудитории“, след това върху „Трафик от уебсайт“ и „Всички посетители на вашия сайт“.

След това изберете страницата, която ви интересува, от падащия списък и стеснете периода на събиране на данни. Одобрете действието чрез опцията „Създаване на аудитория“.

Една от най-интересните функции, предоставяни от създаването на групи от аудитории, е възможността да качите във Facebook база данни с клиентски данни и да създадете на нейната база група, в която се намират вашите клиенти. След това въз основа на тази информация можете да създавате кампании и аудитории, подобни на нашите клиенти, или да подобрите ефекта от кампаниите, таксувани за реализации. Изберете „Файл с клиентски данни“ и чрез „Добавяне на клиенти от вашия собствен файл“ качете базата данни.

Например, можете да качите пощенската база данни от вашия бюлетин (стига да имате маркетингово съгласие в съответствие с GDPR!) И Facebook ще свърже имейл адреси с лични акаунти. Благодарение на това можете да изпратите персонализирано съобщение до хората, които са поръчали вашия бюлетин.


Добавяне на Pixel и създаване на подходящи групи от аудитории с разделение на напр. потребителите, посещаващи дадена категория или подстраници в блога, ще позволят да се насочва платена реклама към тях на по-късен етап от работата. Всяка група трябва да събере минимум 1000 души - затова е толкова важно да не забравяте да инсталирате Pixel и да създавате групи, преди да планирате да стартирате кампания във Facebook Ads. Събраната база данни ще ви позволи да достигнете до определена група получатели - например тези, които са посетили подстраници, свързани с мъжката мода, но в крайна сметка не са направили покупка.

 

Wojciech Kamiński, SEO специалист за Netim


Създаването на реклами с помощта на Facebook Pixel е подобно на кампаниите, които сте създали досега. Разликата е, че трябва да изберете цел, която ще бъде таксувана въз основа на тази конкретна кампания.

A колко полезен е Facebook Pixel във вашата работа? Споделете своя опит!

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации