Как работи оптимизацията на търсачки?

Оптимизацията на търсачки е от решаващо значение, ако искате да бъдете видими в интернет. Може да се отбележи, че всеки ден повече хора получават широколентов достъп до интернет, а днес броят на потребителите по света надхвърля 3 милиарда. Това е доказателство за една проста концепция - ако предоставяте услуги чрез интернет, трябва да се погрижите да получите добра позиция на резултатите от търсенето за вашия уебсайт, така че потенциалните ви клиенти да могат да ви намерят. Поредицата от статии, с които ще започнем в момента, ще ви покаже основите на SEO и ще ви даде някои съвети как да го направите сами.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Резултати от търсенето

Ако въведете дадена дума в лентата на търсачката в Google, ще получите редица уебсайтове, които се считат за най-добрите резултати за дадената фраза. Но това класиране не се основава на прости заслуги - от най-добрите до най-лошите страници там. Уеб администраторите помагат на сайтовете си да придобият по-високи позиции чрез използване на оптимизация за търсачки. Ще разберете какво означава това, като прочетете тази статия по-нататък. Нека започнем отначало.

Страницата с резултати от търсенето обикновено изглежда така:

Първите 3 резултата и текстът вляво са маркирани със символа "реклама". Това са така наречените платени резултати от търсенето. Ако искате да покажете страницата си под определена ключова фраза, трябва да платите за нея с помощта на услугата Google AdWords.

Но трябва да се интересувате повече от „естествените“ резултати от търсенето - уебсайтове, които се показват от търсачката, без да е необходимо да плащат на Google за реклама. Можете да видите тези 10 резултата в изображението по-горе, маркирано със зелено поле.

Заслужава да се отбележи, че страницата с резултати от търсенето може да изглежда малко по-различно, в зависимост от избраната фраза. Броят на страниците, които са на първата страница, също може да варира. Например страницата с резултати за локални фрази, които включват името на град, може да варира, т.е.

  • зъболекар Пловдив,
  • механик София,
  • ветеринарен лекар Бургас.

Ето как изглежда страницата за зъболекар Пловдив:

Както можете да видите, в сравнение с предишната страница с резултати от търсенето, локализирането показва адресите и оценките на потребителите над органичните резултати. Това е голяма помощ за интернет потребителите, тъй като те могат да събират най-важната информация (местоположението и телефонния номер), без да е необходимо да посещават самия уебсайт. Интересен е и фактът, че ако сте в Манчестър, ще получите абсолютно същата страница, без значение дали въвеждате "зъболекар Манчестър" или просто "зъболекар". Търсачката проверява местоположението ви, за да ви покаже резултатите за услуги в близост до вас.

За хората, занимаващи се със SEO, платени реклами и информационни карти на Google My Business може да бъде огромен проблем, тъй като понякога резултатите от органичното търсене се появяват под видимата област на екрана, което означава, че много потребители дори няма да достигнат до органичното търсене!

Кой поставя уебсайтовете в определен ред и какво може да повлияе на него?

Редът, в който са представени уебсайтовете, не е случаен. Уебсайтовете, които се считат за най-доброто съвпадение за дадена ключова фраза, са показани в горната част (с изключение на платените реклами). Поставянето им на определени позиции в резултатите от търсенето е задача за алгоритъма на Google.

Никой от широката общественост не знае как точно работи този алгоритъм, но анализаторите разпознават множество фактори, които влияят върху позицията на уебсайтовете в търсачките. Има повече от 200 фактора, които могат да поставят сайта по-надолу или по-нагоре в резултатите и тези фактори могат да бъдат разделени на 2 групи:

  • фактори, отчитащи съдържанието на уебсайта и неговото използване
  • фактори, отчитащи популярността на уебсайта

Първата група включва:

  • количеството съдържание в сайта
  • поява на ключова фраза (думи, въведени в търсачката) в съдържанието
  • поява на ключови фрази в заглавията на статията
  • присъствие на ключови фрази в URL адреси
  • уникалността на съдържанието на страницата (копирането от други хора е неправилно препоръчано)
  • скорост на зареждане на страницата
  • оптимизация на HTML кода на уебсайта.

Що се отнася до популярността на страницата, това се оценява, като се използва броят връзки, водещи към нея от други уебсайтове. Например:

  •  броя на сайтовете, които се свързват към езика
  • общият брой връзки, водещи към езика
  • качеството на уебсайтовете, свързващи страницата (брой потребители, които имат, собствена популярност)
  • присъствие в социалните медии (Facebook, Twitter).

Много интересна инфографика, съдържаща най-важните фактори, влияещи върху позицията на даден уебсайт, беше създадена от Searchengineland: https://searchengineland.com/seotable

Оптимизация на търсачките на Google - струва ли си да бъдете на върха?

Кои са основните предимства да сте на първата страница в резултатите от търсенето? Е, отговорът е прост, защото броят на потребителите, които ще посетят уебсайта ви, използвайки резултатите от търсенето, зависи главно от две неща:

  • фразата, въведена в лентата за търсене
  • позицията на уебсайта на страницата с резултати от търсенето

Можете да проверите колко потребители търсят дадена ключова дума всеки месец.

Например, ето някои статистически данни за ключови думи за Англия.

  • авточасти - 40 500 търсения / месец
  • подаръци за гаджета - 4 400 търсения / месец
  • кожени зимни ботуши - 90 търсения / месец

Съществува и представата за позицията на страницата с резултати от търсенето. Колкото по-високо е класирането, толкова повече хора ще го посетят. Интернет е пълен с различни статистически данни и данни, отнасящи се по тази тема, но като цяло можете да използвате таблицата по-долу, за да преброите % от потребителите, които ще кликнат върху връзката към уебсайта, в зависимост от позицията му в резултатите.

Позиция % от хората, посетили сайта

Номер  % от хора, които посещават сайта заради позицията
1 51%
2 34%
3 29%
4 23%
5 20%
6 17%
7 15%
8 15%
9 12%
10 11%

 

Използвайки данните по-горе, можете да предположите, че страницата, която се появява 5-та на страницата с резултати за „части за автомобили“, ще ви обединява около 8 100 потребители на месец, докато първата позиция за „кожени зимни ботуши“ ще насочи 45 потребители към вашия сайт. Но трябва да помните, че добре оптимизиран уебсайт изглежда по нагоре в резултатите от търсенето под голямо разнообразие от ключови фрази, което означава, че по-голям брой потребители го посещават от различни заявки в търсачката.

Какво е SEO?

Какво трябва да направите, за да се появи вашият уебсайт в горната част на резултатите от търсенето за дадена фраза? Всички дейности, които имат за цел да постигнат тази цел, се наричат ​​оптимизация на търсачки или на кратко SEO. Как работи?

Тя включва главно оптимизиране и коригиране на всички елементи, споменати по-горе, които влияят на позицията в резултатите от търсенето. Като бързо напомняне - те включват съдържанието на сайта, неговата използваемост и популярността му. Ето някои основни SEO дейности:

  • Оптимизация на HTML код
  • подготвяне на подходящо съдържание за сайта и оптимизиране на него (използване на ключови фрази в текста, планиране на заглавия)
  • рационализиране на функционалността на сайта (коригиране на технически грешки, скорост на зареждане на страницата)
  • създаване на правилна структура на сайта (информацията е разделена между различни актуални подстраници)
  • подготовка на версия на сайта за мобилни устройства
  • събиране на връзки от други уебсайтове (покупка на връзки, публикуване на статии, директории на уебсайтове, сътрудничество с други сайтове, маркетинг от уста на уста)

Това е само началото на дълъг списък от SEO дейности. По-подробна информация за всяка стъпка ще бъде описана в други статии от тази серия.

Кой може да ви помогне със SEO?

Сега знаете колко е изгодно да направите правилна оптимизация за търсачки за вашия уебсайт. Можете да наемете SEO експерти, които могат да го направят вместо вас, или да се справите сами. Къде можете да намерите помощ по темата? Ето няколко полезни връзки:

  • Социални медийни групи за SEO специалисти:
  1. https://www.facebook.com/groups/seoexpertsworldwide
  2. www.facebook.com/groups/Seoworldwide
  • Google форум за уебмастъри:
  1. https://productforums.google.com/forum/#!forum/webmasters

Често срещани митове за SEO

Когато четете многобройни статии, отнасящи се до SEO, можете да срещнете много невярна информация и митове за нея. Има и много компании, които използват измамни тактики, за да заблудят своите клиенти. Ето някои от най-разпространените погрешни схващания за SEO:

  • След като се появи в определена позиция, ще останете там - не е вярно, разбира се. Резултатите от търсачките се променят постоянно и уебсайтът може да се показва на различни позиции всеки ден. Google непрекъснато подобрява алгоритъма си. Освен това конкуренцията ви никога не спи.
  • Има един сигурен начин за постигане на резултати - никой (освен служителите на Google) не знае точно как работи алгоритъмът. Всички SEO дейности разчитат на изследвания, опит и наблюдение.
  • SEO е еднократно нещо - за съжаление, не работи по този начин. В повечето случаи запазването на определена позиция изисква много работа.
  • Гарантиране на дадена позиция - много SEO компании използват това като точка за продажба. Това обаче е само маркетингов трик, тъй като никой не може да гарантира висока позиция в резултатите от търсенето.

9 стъпки за лесно оптимизиране на търсенето на търсачки в Google

1. Добре проектирана информационна архитектура

Архитектурата на уебсайтове е много важен аспект на SEO, тъй като включва създаването на страница, която позволява бърз достъп до информация както за потребители, така и за роботи на Google, индексиращи сайта. Помнете за правилното вътрешно свързване и индексиране на най-важните страници.

2. Приятелски URL адреси

Оптимизирането на URL адреси е един от най-важните аспекти на SEO. Не е необходимо, но се препоръчва използването на ключова фраза в името на домейна. Трябва също така да се уверите, че някои ключови думи се показват в адресите на подстраници. Синтаксисът и дължината на URL също са значителни.

Пример за URL адреса на подстраница, ориентирана към туризма:

Пример за адреса на електронен магазин:

3. Вътрешно свързване

Добре проектираната структура на уебсайта и вътрешното свързване са от решаващо значение за SEO. Благодарение на правилно картографираните връзки можете да измервате и разделяте трафика и класацията на страниците за дадени подстраници на уебсайта. Използвайки добре поставени вътрешни връзки и свързване от външни източници, можете лесно да спечелите точки с роботи за индексиране и да генерирате много трафик. Когато проектирате уебсайт, добре е да съставите карта на вътрешните връзки, което ще ви помогне и при други SEO дейности.

4. Насочване на ключови фрази

Насочването на избрани ключови думи и фрази във вътрешната връзка също е жизненоважен аспект на SEO. Винаги, когато е възможно, трябва да използвате опорен текст, като използвате дадена ключова фраза. Освен това, не забравяйте да използвате ключовата дума като заглавие на връзката. Ако е възможно, въздържайте се от използване на фрази като „прочетете повече“, „кликнете тук“ и т.н. като ваши връзки.

5. Оптимизация на съдържанието в съответствие с основните фрази

Важно е да поставите ключовата фраза поне няколко пъти в съдържанието на уебсайта, за предпочитане в маркерите <h1>, <h2> и <h3> и в заглавието на страницата. Съдържанието трябва да бъде правилно наситено с ключови фрази, така че Google да може да реши коя тема е основната на страницата. Синонимите на ключови фрази също се считат за добра практика. Освен да използвате точна фраза, можете да използвате и няколко така наречени фрази с „дълга опашка“.

Пример за автомобилно ориентирана статия за Skoda Octavia.

Заглавие на страницата: Skoda Octavia - преглед - спецификации - двигател - пробег

<h1> - Skoda Octavia

<h2> - Skoda Octavia - Технически спецификации | Skoda Octavia - Двигател | Skoda Octavia – Пробег

6. Дублиращо се съдържание и SEO

Когато говорим за дублирано съдържание в контекста на SEO, имаме предвид две неща - дублирано съдържание във вътрешната структура на страниците и дублирано съдържание на съдържание, индексирано от Google. На първо място, можете лесно да се отървете от дублиращия се адрес на уебсайта, като използвате Google Search Console и създадете пренасочване 301 за вашия „www“ адрес към такъв без „www“ или обратно. Когато създавате съдържание за вашата уеб страница, трябва да напишете уникален текст, който не може да бъде копиран от други сайтове (особено когато те имат много по-добри позиции от вашата). Освен това трябва да вземете предвид, ако съдържанието не е индексирано под различни URL адреси (това е от решаващо значение за сайтове, които използват вътрешен инструмент за търсене, който също индексира резултатите).

7. Канибализиране на ключови фрази

Процесът на канибализиране на ключови фрази се появява, когато използвате една ключова фраза за оптимизиране на няколко подстраници. В такава ситуация роботът Google избира една страница за индексиране, която често не е страницата, която собственикът на уебсайта би искал да види първо в резултатите от търсенето. Това може да доведе до появата на различни страници, които притежавате в различни резултати от страницата (тъй като те пречат една на друга) и позицията на цялата страница с резултати от търсенето на уебсайта е нестабилна. Това е лесно за управление, като ограничите броя на ключовите фрази на дадена подстраница до тези, които наистина искате да видите при търсенията.

8. Скорост на зареждане на страницата

В днешно време скоростта, с която страницата се зарежда за потребителя, се счита за един от най-важните аспекти на SEO. Лесно е да видите как изглежда страницата ви в класирането на скоростта на страницата с помощта на инструмента Google PageSpeed ​​Insights, който ви показва кои елементи на уебсайта се нуждаят от леки корекции. Защо си струва да работите върху този елемент от дизайна?

  • Роботите от Google се движат между страниците по-бързо и ще ги индексират по-бързо.
  • Потребителите не харесват уебсайтове, които се зареждат твърде дълго - ако намалите времето за чакане, ще видите по-ниска степен на отпадане за вашия сайт.
  • Страницата може да загуби „опора“, която осигурява определена позиция за класиране, а това може да доведе до големи спадове в резултатите от търсачките.

9. Мобилните версии оказват влияние върху SERP

От 21 април 2015 г. превръщането на сайта в мобилни устройства има огромно влияние върху позицията в резултатите от търсенето. Създаването на отзивчив сайт е особено важно за уеб страниците, които са създадени преди няколко години и не са актуализирани съответно. Тъй като броят на заявките за търсене от мобилни устройства се увеличава всяка година, страница, която не е приятелска за мобилни устройства, може да падне значително в класацията. Ако искате да видите дали вашият сайт е готов да сътрудничи със смартфони и таблети, можете да го проверите с помощта на мобилния тест за уебсайт.

Автори: Карол Соя, Томаш Бигун

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации