Какво представлява ремаркетингът в Google Ads (стария Google AdWords)?

ремаркетингът в Google Ads
Без значение какво продавате, със системата Google Ads можете ефективно да напомняте на хората, които са видели Вашите продукти и услуги, за Вашата оферта. В тази статия ние обхващаме кампанията на Google Ads, методите за насочване на рекламите и разликите между традиционния и динамичния ремаркетинг.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Как работи Google Ads?


Google Ads (по-рано Google AdWords) е система за онлайн рекламиране за създаване на реклами, включващи продукти и услуги. В Google Ads рекламодателят решава къде да се показва рекламата и колко може да плати за нея и може да промени настройките по време на кампанията.

Какво е кампания в Google Ads?


Създаването на кампания е първата стъпка, водеща до реклама. Под кампания се разбира набор от рекламни групи със същите предпочитания, напр. общ бюджет. Можете да имате повече от една активна кампания в профила си в Google Ads. Въпреки това, една кампания трябва да съдържа поне една рекламна група с поне една реклама в нея.

Можете да започнете да създавате кампании, като съпоставяте рекламната цел (използването на подкани не е задължително), като например:

  • продажби - онлайн, в приложението, по телефона или в магазина,
  • потенциални клиенти - придобиване на контакти или действия на потребителя,
  • трафик на уебсайта - посещения на сайта от съответни хора,
  • обмисляне на закупуване на продукт от определена марка - насърчава да се запознаете с офертата,
  • познаване на марката и обхват - достигане до широка аудитория,
  • популяризиране на приложения - увеличаване на изтеглянията на приложения и ангажираността на потребителите,
  • посещения на местния физически магазин и специални оферти.

Как да стартирам кампания в Google Ads?


Отидете на Кампании в страничния панел на профила в Google Ads и създайте нов. Първият етап е да настроите кампанията (настройките на кампанията). Започнете с избора на целта и след това на типа кампания - в зависимост от целта ще получите различни опции за избор на тип кампания (типовете на целта за продажби по-долу).


Следващата стъпка е да коригираме метода, който ще ни приближи до постигането на целта, например, след като изберете целта за продажби и посочите към мрежата за търсене, методите ще бъдат: посещения на сайта, телефонни обаждания, посещения на магазини, изтегляне на приложения


След това преминете към общите настройки на кампанията, където можете да дадете име на кампанията, да изберете мрежа (напр. Мрежа за търсене) и други настройки, т.е. начални и крайни дати на кампанията, опции за URL и настройки за динамична реклама в мрежата за търсене.


Когато отидете на опцията за насочване по аудитория, Вие решавате местоположението, езика и аудиторията.


Следващата стъпка е да изберете бюджет, т.е. дневната сума, която искате да похарчите за реклама, и стратегия за определяне на ставки, като CPC, зададена от вас или целева CPA.


Можете също така да зададете график за показване на рекламите - избрани часове и дни от седмицата и разширения на рекламите, за да постигнете по-високи честоти на кликване.

Втората стъпка е да конфигурирате рекламната група. Тази стъпка се различава в зависимост от типа кампания, която сте избрали.

Третата стъпка е създаването на рекламния формат, който също се определя от типа кампания, избран в началото. По-долу е представен преглед на създаването на реклама в мрежата за търсене.


Готово! След като създадете кампанията си, ще видите обобщение, включително броя на рекламните групи, реклами и данни като стратегията за тарифи и бюджета на кампанията.

Ремаркетинг на Google Ads - как работи?


Какво представлява ремаркетингът на Google Ads? Това е функция, която Ви позволява да подготвяте кампании, насочени към хора, чиято дейност показва, че вече познават компанията и нейното предложение.

Ремаркетингът на Google Ads Ви позволява да насочвате рекламата към потребители, които вече са взаимодействали с този тип емисия, уебсайт или приложение. След като потребителят напусне страницата или спре да използва приложението, рекламата му се показва, когато той разглежда други страници в рекламната мрежа или използва търсачката на Google. По този начин ремаркетингът на Google удължава пътя на покупката, тъй като позволява на получателя на рекламата бързо да се върне на мястото, което са оставили.

В допълнение към стандартния ремаркетинг, в рамките на кампанията на Google Ads има още:

  • Динамичен ремаркетинг - потребителите ще видят реклама с продукта или услугата, които са разгледали, след като са напуснали сайта или са използвали страници или приложения в рекламната мрежа.
  • Списъци за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене (RLSA) - рекламата достига до хора, които са били на сайта и са го напуснали, но все още използват търсачката на Google.
  • Видео ремаркетинг - рекламата е насочена към потребители, които са гледали видеоклипа или са взаимодействали с видеоклипа или канала и все още са в YouTube или използват рекламната мрежа.
  • Ремаркетинг на списък с клиенти - съобщението се генерира на базата на списък с данните на клиенти, които, докато са влезли в Google, виждат рекламата, когато използват различни услуги.

Използването на динамичен ремаркетинг (но също и стандартен ремаркетинг) е възможно, след като сте настроили източник на данни за аудитория за Вашия сайт или приложение. Това може да стане чрез добавяне на маркер на Google Ads към сайта. Кодовият фрагмент предава на Google Ads данни за потребителите и тяхното поведение, например гледане на продукта, поставяне в пазарска количка. Глобалният маркер на сайта Ви позволява да добавяте потребители на сайта към списъци за ремаркетинг.

Пример за списък за ремаркетинг, създаден по подразбиране, е например списъкът Всички потребители. Той съдържа потребителски данни и се получава с помощта на таг за проследяване на реализациите. В панела на Google Ads можете също да намерите списъци за онлайн магазини, които събират информация за потребителите, които разглеждат продуктовата страница или изоставят пазарската количка. В допълнение към тези автоматично генерирани списъци, можете и всъщност трябва да използвате списъци, създадени от вас сами.

Как да създам кампания за ремаркетинг в Google Ads?


След като списъците ни за ремаркетинг натрупат достатъчно потребители, можем да насочваме реклами към тях. Кампания за ремаркетинг се създава по почти същия начин като обикновената кампания. Разликата е, че трябва да настроите насочване на реклами към конкретна аудитория. Как да го направим? Това може да се направи на етапа на създаване на нова кампания или след нейното създаване.

В първия случай, на етапа на създаване на рекламна група, търсим раздела: Хора: до кого искате да достигнете, отворете Аудитории, след това щракнете ПРЕГЛЕД, Как са взаимодействали с Вашия бизнес, Посетители на уебсайта и накрая изберете списъка, който ви интересува. Можете да добавите произволен брой списъци към рекламната група.


За да добавите списък за ремаркетинг към кампанията, която вече сте създали, отидете в раздела Инструменти, след което в секцията Споделена библиотека изберете Мениджър на аудитории. След това изберете списъка с аудитории, който искате да добавите, и кликнете над списъка с аудитории Добавяне към ... и Рекламни групи. Сега изберете кампания и добавете списъка с аудитории към рекламната група. След като щракнете върху Напред, задайте насочване по аудитория в рекламните групи и Добавяне на аудитории.

Струва си да се спомене ограничаването, т.е. задаването на ограничение на рекламните импресии на потребител. Ако не зададете ограничаване, една реклама може толкова често да проследява потенциален клиент, че да има обратен ефект на предвидения. За да зададете тази опция, отворете настройките на кампанията си за ремаркетинг и отворете опцията Управление на честотата. След това изберете Задаване на предпочитания, където указвате колко често искате да се показват рекламите Ви. След като въведете настройките си, запазете ги.

Когато провеждате кампания за ремаркетинг, струва си да помислите и за изключване на хора, които вече са направили реализация. Това е добра практика в отрасли, където може да се приеме, че един потребител няма да направи една и съща конверсия два пъти. За да направите това, трябва да имате създаден списък с потребители, които са направили реализация и след това да ги изключите от кампанията в раздела Изключения.


Динамичен ремаркетинг на Google Ads - специфичен тип ремаркетинг


Потребителят посещава уебсайта, разглежда го, избира продукти, чете описания, може би дори добавя продукти в пазарската количка и след това ... напуска уебсайта, но все още остава онлайн. Може би той е искал да закупи нещо, но се е разсейвал или е решил, че му трябва повече време, за да помисли за това решение. Може да има много причини.

Можем да задържим вниманието на потребителя върху същите продукти. Това разбира се става чрез динамичен ремаркетинг на Google Ads. Докато потребителят разглежда други страници, следвайте го същите продукти, които той вече е имал в кошницата си или е разглеждал. Ето защо това послание е толкова ефективно - защото кара потенциалния клиент да преосмисли закупуването на същите продукти.

Динамичният ремаркетинг е предназначен за кампании в рекламната мрежа и за популяризиране на приложения. В рамките на рекламната мрежа използвайте целта „Продажби“ и изберете „Стандартна кампания за рекламна мрежа“, след това въведете името на кампанията, стратегията за задаване на цени / цени и задайте бюджета. Следващата стъпка е да настроите адаптивни дисплейни реклами. След като кампанията е създадена, е необходимо да добавите емисия с данни към нея - в допълнителните настройки отидете в раздела Динамични реклами и изберете Използване на емисия на динамични реклами за персонализирани реклами. След това изберете емисията за кампанията си и щракнете върху Запазване.

Адаптивните дисплейни реклами се адаптират по външен вид, формат и размер към наличното рекламно пространство. Системата автоматично създава рекламата въз основа на данните, които сте въвели. Може да се използва и информация за продуктовия файл, като име на продукта, цена или изображение.

Важно е да не забравяте да настроите насочване за потребители на вашия уебсайт, които са в списъци за ремаркетинг. Инструкциите са описани в предишната глава.

За кого е ремаркетингът?


Ремаркетингът на Google Ads Ви позволява да достигнете до потребителите на вашия уебсайт или приложение и целта може да бъде да направите продажба или да изградите признание. Рекламата се появява в момент, когато потребителят е вероятно да отговори на офертата и най-важното е, че рекламата точно отразява предишната дейност. Други предимства на използването на ремаркетинг включват автоматично задаване на тарифа, обхват, т.е. насочване към цялата рекламна мрежа на Google и достъп до Рекламната галерия.

Използването на ремаркетинг ще бъде изгодно за всеки, който управлява уебсайт и е продавач. Така че, тя ще работи добре за електронна търговия, когато се продават обучения, в хотелиерството, индустрията на недвижими имоти или бизнеса, популяризиращи местни оферти. Фирмите, които все още нямат клиенти, могат да се възползват от динамичното придобиване на нови клиенти. Тази опция е полезна и когато искате да насочвате към списъци с аудитории, несвързани с вашата емисия на клиенти. Google Ads използва демографски данни, за да съобрази намеренията на потребителите с продуктите в емисията.

Динамичният ремаркетинг на Google Ads се фокусира върху хора, които познават компанията и нейните услуги. Целта е потребителят да завърши започнатото, така че рекламите да бъдат съпоставени с конкретни продукти. Google е тази, която избира от емисия с данни за продукти и услуги тези, които ще отговарят на конкретен потребител.

В рамките на кампания използвате бюджет, който е сумата, която можете да похарчите за реклама. Бюджетът може да бъде: ежедневен или споделен (сума за няколко кампании с една и съща цел). Стратегията за определяне на тарифи от системата на Google Ads е съобразена с целта на кампанията и рекламата. Процентът се влияе не само от типа на кампанията, но и от други фактори като целевата група, конкуренцията на пазара или сезонността. Струва си да тествате различни стратегии за корекция на тарифите, за да намерите тази, която носи най-добри резултати за определена кампания.

Заключение


С ремаркетинг не само ще можете да върнете клиента обратно към пътя на покупката, но и ще генерирате интерес към други продукти. По-рано Adwords, Google Ads свързва времето, продукта и клиента. Реклама за конкретен продукт се показва на точния човек в точното време, увеличавайки шанса за реализация.

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации