Оптимизирано съдържание за потребителя и Google - 9 стъпки и примерна чернова за копирайтъра

Писането на уеб съдържание на пръв поглед е доста лесна работа. Всичко, което трябва да направите, е да намерите малко свободно време, да седнете пред компютъра си, да отворите празен текстов документ, да измислите тема и да напишете...За съжаление такaва картинка няма отражение в реалността. В тази статия ще намерите описание на ефективен процес на създаване (планиране) на съдържание, базиран на солиден анализ и примерна чернова за копирайтър, която е ключова част от процеса.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Интересното е, че както черновата, така и другите стъпки могат да бъдат извършени от SEO експерт, както и от копирайтър, което зависи от: структурата, методологията на работа, знанията и опита. Създавайки съдържание, основано на добре обмислена маркетингова стратегия, можете да увеличите обхвата, да подобрите процента на реализация и възвръщаемостта на инвестициите.

1. Проучете намеренията на потребителите и определете типа на съдържанието

Когато започваме да създаваме съдържание, трябва да опознаем профила на аудиторията. Всеки читател има свои цели и очаквания по отношение на качеството и вида на търсената информация.

Информираността за намеренията на читателя помага за създаването на ефективно съдържание. Изпълнявайки очакванията, уебсайтът генерира не само по-добър процент на конверсия, но и положителни поведенчески сигнали, записани от алгоритъма на Google.

Очакванията на потребителите могат да бъдат драстично различни в зависимост от фразите, търсени в Google. Сравнете очакванията на двама потребители, търсещи две различни фрази:

Фраза А: „Къщи с рамки от дървен материал, налични незабавно ценова листа“ - потребител, решен да купи, търсейки конкретна оферта и ценова листа.

Фраза Б: "Експлоатационни разходи на къщи с рамки от дървен материал". - потребител, търсещ образователно и консултативно съдържание, обмислящ бъдеща покупка.

Въпреки че и двете фрази се отнасят до сходни теми, очакванията за фраза A ще бъдат изпълнени от напълно различен тип съдържание, отколкото в случая на фраза B.

Фраза А - съдържанието трябва да включва оферта, ценови диапазон, снимки или визуализации на поне няколко проекта и ясна CTA (Call to Action) под формата на посочена връзка, телефонен номер, формуляр и т.н.

Фраза Б - по-дълга форма на съдържание, съдържаща предимствата на описаното решение, таблични данни, сравняващи оперативните разходи, може би също инфографика с кръгови диаграми или стълбови графики.

Липса на ясни потребителски намерения

В ситуация на несигурност относно очакванията на потребителите си струва да използвате органичните резултати от търсенето с Google и да проверите вида на съдържанието, намерено на челните позиции. Алгоритъмът на Google е създаден, за да отговори на очакванията на потребителите, така че уебсайтовете в горната част на резултатите от търсенето (поне на теория) най-добре представляват целите на аудиторията.

2. Проверете резултатите от търсенето с Google

Независимо от факта дали сте сигурни в очакванията на аудиторията, винаги си струва да проверите какъв тип съдържание генерира най-много органичен трафик в определен тематичен сегмент. Въз основа на тази емисия подгответе подобна, но по-атрактивна форма на съдържание, което по-добре ще отговори на очакванията на потребителите.

3. Решете дали да напишете ново съдържание или да оптимизирате съществуващите подстраници

Огромна грешка, направена както от SEO специалисти, така и от копирайтъри, се фокусира изключително върху разпространението на ново съдържание. Междувременно, тъй като анализите показват, че (тук, примерът от Hubspot: https://blog.hubspot.com/marketing/historical-blog-seo-conversion-optimization), освежаването на съществуващите подстраници може да даде страхотни резултати.

Когато оптимизирате уебсайтове, които имат голямо количество съдържание, струва си да помислите за използването на съществуващите ресурси, за да ускорите резултатите и да увеличите ефективността на работата.

Всяко решение, включващо време или финансови разходи, трябва да се взема въз основа на данни, така че когато планирате допълнителни текстове, статии или страници с оферти, трябва да отговорите на следните въпроси:

  • Съдържа ли сайтът подстраници, свързани с описаната тема?
  • Подстраниците генерират ли органичен трафик чрез Google?
  • Значителен ли е генерираният трафик?
  • Високо класирани ли са вашите целеви фрази?
  • Възможно ли е да се подобри позицията?
  • Ще разшири ли обхватът на темите качеството на съществуващото съдържание?

Въпреки факта, че има изключения от всяко правило, познаването на отговорите на такива въпроси обикновено може да ви позволи да вземете правилното решение за следващите стъпки.

Защо трябва да оптимизирате съществуващото си съдържание?

В много случаи коригирането, актуализирането и оптимизирането на съществуващо съдържание е по-малка инвестиция във времето, отколкото създаването на съдържание от нулата. Нещо повече, най-често ефектите от работата се виждат по-бързо. Това се дължи на няколко причини:

Алгоритъмът на Google може да възнагради нова доза знания с по-добри позиции. След оптимизацията често срещаме феномена на моментни скокове в позиции, когато тестваме качеството на новото съдържание. По този начин Google може да тества удовлетвореността на потребителите, посещаващи вашите страници.

Можете да запазите потенциални поведенчески сигнали. Дори да са средни или няма много от тях. За нови страници алгоритъмът няма данни за поведение.

Това предполага принцип на ограничено доверие в ново съдържание, чиято стойност обикновено е занижена за период от няколко дни до няколко месеца. Обикновено предполагам, че отнема около 4 месеца, за да се изгради доверието на нова подстраница.

4. Оценете рисковете, свързани с разпространението на съдържание

Както създаването на ново съдържание, така и оптимизирането на съществуващи страници включват известен риск.

Канибализация на позицията - при създаване на ново съдържание 

В органичните резултати на Google за една фраза алгоритъмът поставя максимум 2 - 3 подстраници, принадлежащи на един уебсайт. По-голямата част от уебсайтовете могат да разчитат само на един външен вид.

Интересното е, че алгоритъмът на Google няма да избере подстраницата, която би била най-полезна за собственика на уебсайта, а подстраницата, която е най-полезна за резултатите от търсенето.

Пример: 

Подстраница А - добре оптимизирана, потенциално да бъде в топ 5.

Подстраница Б - слабо оптимизирана, потенциално да бъде на страница 3 с резултати от търсенето, но резултатът може по-добре да допълни класирането на Google.

В този случай съществува риск вместо подстраница А да е в топ 5, алгоритъмът на Google ще постави подстраница Б в топ 30, така че създавайки повече подстраници със сходен тематичен обхват, рискуваме да канибализираме позицията.

Размиване на обекта - при оптимизиране на съществуващи подстраници


Когато решавате да оптимизирате и добавяте допълнителни сегменти на съдържанието, трябва да имате предвид потребителското изживяване. Прекалено дългите статии могат да разредят обхвата на темата. Претоварването със съдържание може да отвлече вниманието от най-важната информация.

Случва се твърде много текст да обезсърчи хората да четат, да повлияе негативно на поведенческите сигнали, получени от Google, и като следствие да доведе до загуба на спечелени позиции.

Информираността за потребителските очаквания и анализът на конкуренцията ви позволява да избегнете потенциални проблеми и свежда до минимум рисковете, свързани с разпространението на съдържание.

5. Разберете какви са маркетинговите и продажбените цели

Когато създавате съдържание, е важно да знаете целите на собственика на уебсайта. Това улеснява анализирането на профила на аудиторията, нуждите на потребителя и очертаването на стратегията и плана за публикуване. Това е особено важно в случая, когато един от основните канали за сцепление на компания, блог или портал е трафикът, генериран от органичните резултати на Google.

Тези знания ще ви помогнат да определите подходящия характер на съдържанието (информативно, образователно, подстраница на офертата) и да изберете формата на CTA, съответстваща на етапа на покупка, на който се намира получателят.

6. Оптимизация и позициониране

Познаването на целевите фрази улеснява планирането на оптимизацията. Част от съответната информация може да се намери в примерния проект в раздел 10, въпреки че някои елементи могат да се приемат случайно:

  • поява на основните ключови думи в заглавието и метазаглавието,
  • поява на ключови думи в заглавия и съдържание,
  • подходяща плътност на фразите,
  • фрази, срещащи се в сегмента "над гънката" (разделът се вижда без превъртане на подстраницата),
  • използване на поне един графичен елемент,
  • разбивка на съдържанието на относително кратки параграфи,
  • използване на множество заглавия,
  • едно h1 заглавие,
  • ... и много други.

7. Визуалният аспект е от решаващо значение за читателя

Дори най-ценната информация, представена по непривлекателен начин, може да намали ефективността на подстраница, затова се съсредоточете върху формата, шрифта, структурата на заглавията и графичните елементи.

Сложната информация или големи набори от данни често са лесни за разбиране с помощта на приятелска графична форма, изображение, инфографика или видео.

8. Не забравяйте да популяризирате съдържанието

Създаването на статия е половината от успеха. Съдържанието е създадено за аудиторията, така че не забравяйте да постигнете възможно най-голям обхват. За целта използвайте наличните маркетингови канали от социалните медии, имейли, SEO, SEM. Популяризирането на съдържание е по-широко от създаването и 50/50 разделяне на времето между създаване и промоция изглежда като минимум.

9. Подгответе чернова, преди да създадете съдържанието 

Задачата на проекта е да определи тематичната област, вида на съдържанието, техническите аспекти на съдържанието (дължина, заглавия, параграфи), да определи ключови думи, спомагателни фрази и друга информация, която ще улесни създаването на ефективно съдържание.

По-долу ще намерите пример за проект на фразата: интернет маркетинг:

Основна фраза: „интернет маркетинг“


Посочете фрази, за които резултатите от търсенето са сходни (4 или повече резултата се повтарят в горните 10), за да ги включите в съдържанието. Това ще ви даде по-широка дълга опашка; за фразата „интернет маркетинг“ те ще бъдат:

уеб реклама, дефиниция на интернет реклама, е-маркетинг, интернет реклами, онлайн маркетинг, реклама на уебсайт, видове уеб реклами, интернет реклама, маркетинг и реклама, форми на реклама в интернет, видове маркетинг, електронен маркетинг, интернет рекламна кампания.

Следващите фрази, които трябва да включите във вашето съдържание, са думите, които се появяват най-често сред вашите конкуренти от топ 10:

маркетинг на съдържание, google AdWords, социални медии, интернет реклама, имейл маркетинг, рекламни кампании, спонсорирани връзки, google, сайтове, компании, реклама, действия, SEO, марки, оптимизация, услуги, анализ, медии, промоция, блог, имидж, комуникация , коментари.

Не можете да забравите за основните добри SEO практики:

  • основната фраза трябва да се появи в заглавието (мета заглавие и H1),
  • ключовата фраза трябва да присъства в съдържанието с плътност 0,4 - 1,5 на 100 думи
  • съдържанието трябва да съдържа възможно най-много спомагателни фрази и за предпочитане всички,
  • в хедърите поставете няколко спомагателни фрази, фраза с приблизителното съвпадение и потенциални въпроси от публиката,
  • включете основната фраза и няколко спомагателни фрази във въведението и в горния раздел,
  • планирайте таблица и списък с водещи символи в съдържанието,
  • включва основната, подобна или спомагателна фраза в атрибута alt на изображенията

Определете основните технически параметри:


Дължина на съдържанието: 2500 - 5000 думи

Брой параграфи: 60 - 120

Брой заглавия: 30 - 45

Брой графични елементи: 6 - 20

Брой думи, получер или силен: 40 - 150

Проверете какви въпроси задават потребителите в тематичната област. Отговаряйки на въпросите, изчерпвате темата и придавате реална стойност; за фразата: „интернет маркетинг“ и свързани фрази списъкът с въпроси изглежда така:

Кой термин е по-широк: реклама или промоция?
Какво е маркетинг?
Колко струва рекламата в интернет?
Колко печели мениджър продажби и маркетинг?
Колко печели маркетинг специалист?
Колко печели специалист по интернет маркетинг?
Как да печеля пари в маркетинга?
Как да започнете маркетинг в мрежата?
Как да настроя ремаркетинг в google?
Как да изключите рекламите в интернет?
Как да блокирам реклами в интернет?
Как да си намеря съпруг след 35 според правилата на маркетинга? :-)
Как да направя маркетингово проучване?
Каква форма на реклама е най-ефективна?
Какво е предимството на маркетинга на sem engine?
Каква реклама е най-ефективна?
Как да стартирам интернет маркетинг?
Какво е интернет маркетинг?
Интернет маркетинг работа - за какво става въпрос?
Какъв е маркетинговият микс?
Динамичен ремаркетинг - как да го настроите?

Описание на целта на съдържанието

Информативна статия в блог, демонстрираща възможностите и предимствата на интернет маркетинга, насърчаваща да проверите офертата за определени услуги, свързани с областта на онлайн рекламата.

Призив за действие: 

Абониране за бюлетина и проверка на офертата.

 

Заключение

Създаването на атрактивно съдържание изисква много знания, подходящите инструменти и все повече и повече време. Като обръщате внимание на качеството, можете да увеличите вероятността за успех. Вярвам, че Surfer ще се превърне в неразделен спътник в разпространението на перфектно съдържание, което отлично отговаря на очакванията на аудиторията и алгоритъма на Google.

Любопитни  сме да разберем мислите ви за черновите, които използвате за създаване или поръчване на съдържание. Какъв вид информация съдържа вашата перфектна чернова? Ще съм благодарен за всякакви намеци.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Автор: Sławomir Czajkowski

    www.kampanieseo.pl

    SEO is the passion which he has been developing for over 12 years, first at KampanieSEO and now at Surfer. He has contributed to the marketing strategy of hundreds of projects. The world of Internet marketing is like home to him, and the possibility of passing on valuable knowledge is one of his professional dreams come true.

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации