Как да изберем най-добрите ключови думи за SEO?

Цялостният анализ на ключовите думи е една от основите на правилното SEO. Ако не направите задълбочен анализ, това може да ви попречи в бъдеще, тъй като позицията ви в резултатите от търсенето за дадена фраза може да е висока, но по никакъв начин не ви е от полза.
Започнете да изкарвате пари днес.
Запишете се безплатно

Какво представляват ключовите думи?

Ключовите думи са думите, които въвеждаме в търсачката на Google, когато търсим дадена услуга или продукт или информация. Ключовите думи са известни също като фрази или ключови фрази.

Търсена ключова дума

Когато говорим за ключови думи при обсъждането на SEO, имаме предвид няколко различни типа:

  • брандиране (т.е. име на фирма, търговска марка) - ключови думи, въведени от интернет потребителите в полето за търсене, когато те не знаят интернет адреса на определена компания и желаят да я намерят. В повечето случаи не трябва да се върши много работа, за да бъде видим уебсайта в горната част на резултатите от търсенето за марката, която представлява. Това е резултат от няколко прости факта:
    • когато името на компанията обикновено е уникално (ако сте на етапа на избор на име на фирма, проверете дали има предприятие, регистрирано под това, което искате, за да избегнете объркване и за да сте сигурни, че ще се появите на първо място в резултатите от търсенето с марка)
    • името на домейна често е същото като името на компанията, така че търсенето на марка класира уебсайта високо в резултатите.
  • общи ключови думи - фрази, състоящи се от една или две думи. Най-често се търсят от хора, които се интересуват от някакъв вид продукт или услуга, но изборът им все още не е сигурен. Това, че сте на върха на подобни резултати, не винаги означава огромни печалби. Освен това оптимизацията на търсачките за общи фрази е много по-трудна поради засилената конкуренция. Примери за такива думи са:
    • обувки
    • пътуване
    • мостри
  • дълги фрази - това са фразите, които се състоят от повече от две думи. Потребителите на интернет, които ги въвеждат в полето за търсене, имат твърдо предпочитание, когато става дума за търсените термини, и знаят какво търсят. Оптимизацията за търсачки за такива ключови думи обикновено е по-лесна, тъй като те са по-малко конкурентни. Ето няколко примера:
    • кожени зимни обувки
    • пътуване до Куба
    • мъжки часовници с каишка

Резюмето по-горе се отнася до уебсайтове, използвани за бизнес цели, във връзка с продажба или рекламиране на продукт или услуга. Освен подобни търсения, трябва да споменем и прости проверки на факти с помощта на ключови фрази, като „столица на Кения“, „как да завържем вратовръзка“ или „президент на Чешката република“.

Ключовите фрази и тяхната дължина са ясно описани в диаграмата по-долу:

Източник: http://www.mediart.pl/

Да обобщим:

  • Колкото по-малко думи има дадена фраза, толкова по-често се въвежда в полето за търсене, но конкурентоспособността на дадена дума нараства, колкото по-къса е фразата (и по-трудно е да се оптимизира ефективно за такава дума), и по-скъпо е.
  • Повече думи означават по-малка конкуренция за дадена фраза, но тя също се появява по-рядко при търсенията.

Заслужава да се спомене, че по-дългите фрази обозначават точна нужда, което от своя страна води потребителя до точния резултат от нещото, което той или тя е търсил.

Как да изберем ключови думи?

Знаете какви видове ключови думи има и как могат да бъдат характеризирани, но как да ги изберете? Ето няколко идеи:

1. Напишете услугите и продуктите, които предоставяте

Това е най-основният и често най-ефективният начин за създаване на списък с ключови фрази за SEO. Също така си струва да се отбележи пазарната ниша, в която оперирате. Ако предоставяте услугите си само на местно ниво (т.е. около града, в който се намирате), обикновено е добра идея да добавите името на мястото, както повечето интернет потребители ще търсят. дадена услуга, като се има предвид местоположението.

По-долу ще видите някои примери за бизнес услуги:

  • Пример 1: компютърни услуги в Глазгоу:
    • компютърни поправки в Глазгоу,
    • ремонтиране на лаптоп в Глазгоу,
    • почистване на лаптопи в Глазгоу.
  • Пример 2 : Интернет магазин с аксесоари на Apple:
    • iPhne 4S калъф,
    • батерия iPhne 6,
    • зарядно iPhne 4.

2. Използвайте предложенията на Google

Когато въведете дадена фраза в Google, търсачката ви дава списък със съвети, които може да съдържат допълнителна информация. Такива съвети могат да се намерят на две места:

  • Под списъка с резултати от търсенето:

 

  • В полето за търсене:

Предложенията са полезни не само за тези, които търсят определен продукт или услуга, но и за тези, които им предлагат и търсят добра фраза за SEO. Предложенията за търсене се състоят от думи, които сме въвели, които често се търсят от други интернет потребители.

3. Използвайте инструмент Ubersuggest - http://ubersuggest.org/

Ubersuggest е инструмент, който работи подобно на предложенията за търсене в Google. Въвеждането на една дума ще ви даде списък на свързани термини, които могат да се използват за SEO, докато те се търсят от други потребители. Използването на инструмента е много просто.

Просто въведете основната ключова дума в поле №. 1, в поле №. 2 избирате езика и след това натискате № 3 - предполагам. Ето някои резултати, които можете да получите, когато въвеждате „двупосочни пътувания“.

Ще получите много подобен списък, ако въведете търсения за:

  • обратно пътуване a,
  • двупосочно пътуване b,
  • обратно пътуване c

и добави предложенията, представени от Google. Ubersuggest прави това автоматично.

4. Използвайте инструмента за ключови думи.io - http://keywordtool.io/

KeywordTool е подобна търсачка. Той функционира като Ubersuggest, но ви дава още повече резултати. Използването му е лесно и интуитивно.

Основната ключова дума трябва да бъде въведена в поле №. 1 и всичко, което трябва да направите е да натиснете бутон №. 2. Ето търсенията:

 

5. Използвайте инструмента за планиране на Google AdWords

Още един инструмент, който ще ви помогне в търсенето на най-добрите ключови фрази. За да го използвате, трябва да влезете в профила си в Google и да въведете адреса https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/. Получаването на списък с ключови фрази е лесно, просто проверете опцията „Търсене на предложения за ключови думи“.

След това въведете фразата на основния ключ в поле №. 1 (в този пример ще използваме "храна за кучета") и щракнете върху бутон №. 2 - вижте предложенията.

Резултатите трябва да бъдат представени по този начин:

Как да анализираме дали ключовите думи генерират трафик?

Когато имате пълен списък с ключови фрази, направени с помощта на изброените по-горе инструменти, просто трябва да проверите колко често търсената фраза се търси от потребителите на Google. Това може да се направи и с помощта на гореспоменатия планер на Google AdWords. Когато отидете на адрес: https://adwords.google.com/KeywordPlanner/, трябва да изберете опцията „изтеглете списъка с търсения по ключови думи“ и поставете ключовите фрази, които искате да отметнете в полето.

След това кликнете върху „покажи броя на търсенията“. Пример за резултатите е показан по-долу:

В графата „среден брой търсения“ очевидно ще видите средната квота за търсене за дадената фраза. Освен това, ако задържите курсора на мишката върху иконата "графика" (отляво), ще видите честотата на търсене за даден месец (данните са изтеглени от последната година)

Както можете да видите, някои от ключовите думи са сезонни, което означава, че тяхната популярност зависи от времето на годината.

Как да интерпретирате информацията относно средния брой търсения за дадена ключова фраза? Можете ли да предположите, че ако се окажете в горната част на резултатите от търсенето за дадена ключова дума, страницата ви ще бъде посетена от броя на потребителите, посочени в данните? За съжаление не е толкова лесно като това, както споменахме в предишната статия https://www.whitepress.bg/knowledge-base/76/Как-работи-оптимизацията-на-търсачки в раздела „заслужава ли си да бъдете високо търсени резултати ".

Какво влияе върху конкурентоспособността на ключовите думи?

Последният, но не най-малко важен фактор при избора на ключови фрази за SEO е конкурентоспособността. Той се отразява на разходите за оптимизация на дадена фраза и времето, което ще отнеме да се направи. Оценката на конкурентоспособността изисква специализирани SEO познания и малко опит. Следователно по-долу ще намерите само общи фактори, които влияят върху конкурентоспособността на ключовите фрази:

  • Пазарна ниша - най-конкурентните ключови думи за дадена индустрия са свързани с области, които са най-печеливши, като финанси, банкиране и застраховане.
  • Броят на конкурентите - колкото повече уебсайтове и компании има в дадена индустрия, толкова по-трудно е да постигнете по-добри позиции от вашата конкуренция.
  • SEO на уебсайтовете на вашите конкуренти - по-добре оптимизираните уебсайтове за дадена фраза означават по-трудна работа на SEO за вашата собствена страница. Ще напишем повече за SEO в други статии.
  • Количеството връзки, водещи до конкуренцията, и тяхното качество - ще бъде по-трудно да спечелите по-добра позиция в резултатите от търсенето, ако вашите конкуренти имат голям брой качествени връзки.

Автор: Карол Соя

Твоите коментари (0)
Редакторите на WhitePress си запазват правото да премахват коментари, обидни за други хора, които съдържат вулгарни думи или не са свързани с темата.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Прочетете всичко
  • Все още няма коментари за тази статия.
Администраторът на личните данни е WhitePress sp.z o.o. със седалище бул. Ситняково 23 ет.6, вашите лични данни се обработват за маркетинговата цел на WhitePress sp.z o.o. и субекти, заинтересовани от маркетинг на свои стоки или услуги. Маркетингова цел на WhitePress sp.z o.o. Той включва търговска информация за конференции и обучения, свързани със съдържание, публикувана в раздела База знания.

Правното основание за обработването на личните ви данни е легитимната цел, преследвана от Администратора и неговите партньори (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

Потребителите имат следните права: правото да поискат достъп до своите данни, правото да ги поправят, правото на изтриване на данни, правото на ограничаване на обработката и правото на прехвърляне на данни. Можете да намерите повече информация за обработката на вашите лични данни, включително вашите права, в нашата политика за поверителност.
Czytaj całość
Препоръчани публикации